|
|
|
|---|---|
|
Bilen har fint skinn, stora navi, drag m.m. Tycker det finns rätt dåligt med sådana bilar. Det pratas mycket om att det mer sug efter faceliftbilarna och att det rabatteras kraftigt på nya bilar? Åsikter? Visst ja, milen är typ 7500 på den aktuella bilen. | |
| Du har inte skrivit årsmodell öht, om det är en -06-07 så är allt mellan 110-160 rimligt | |
|
Skit också... 2008. |
|
| Jag köpte en 320d manuell M-sport bavaria -08 med 7500 mil i höstas för ca. 210.000. Den har alcantaraklädseln men det borde inte påverka värdet åt något håll då jag snarare tror att det är en smaksak. Runt 200 kanske är rimligt nu när en -08 är lite äldre än vad fallet var i höstas? | |
| 210 för en 2008?? Jag köpte min 2012a med 1300 mil för 259'. | |
|
Nog för att 320d M-sport är en populär bil men 200' för en 08:a (4-4,5 år gammal) med 7500 mil känns mycket ___ //Ulf |
|
| Min -10 ligger ute för 219'. En -08 ska inte kosta mer än 180' | |
| Marin, Är det din som står på ultimate car? Underbart fin men inte så mycket utrustning. Jag kanske tänker fel om det, men jag skulle vilja ha allt...tyvärr fått man ju betala för fåfänga. Ska försöka tänka om... | |
| Japp, den är min. Den är långt ifrån fullutrustad, men inte direkt naken heller. | |
| Såld idag för 219' | |
|
Jag var och tittade på din bil. Den var reserverad till igår. När jag åkte hem från jobbet körde jag om den på motorvägen norrut... Förstod att den blev såld. Tycker mig märka att du köper och säljer lite bilar. Skulle vilja veta hur du resonerar kring utrustning. Vad ska man "nöja" sig med som minst? M-paket är dock ett krav. Dragkrok likaså... Mvh Rikard (bil lös... - ja, bmw lös...) |
|
|
qsacage: Är din bil en M-sport? Det är stor skillnad i värde på en bil med och utan M-sport. |
|
|
>>Rickard Köparen flög ner från Östersund, och hela affären tog 30min. Bilen var, enligt mina värderingar, i toppskick....men det såg du själv. Den var påkostad med nya däck, lackad front, nyservad mm. På e91 facelift tycker inte jag att M-sport tillför speciellt mycket rent designmässigt. Mitt "krav" på en e91 LCI är comfort & dynamicpaket. Resten är bonus. Nu i efterhand skulle jag inte ens ha köpt in den bilen, då jag gick duktigt back på affären :( mvh Marin |
|
Terry N |
Förstod nästan det, priset var ''rätt'', dvs mkt bra pris för att vara på firma, nya däck nerservad mm. Det var väl vagnskada kvar också? Att drag fanns är ett stort plus, kostar en slant att eftermontera, och då får man väl bara ett ''vanligt'' avtagbart. Orginaldraget är oslagbart på bmw. |
|
Tack för infon Marin. Håller med dig i stort, men vill verkligen ha skinn. Har en ett åring och en nio åring som sportar, så det har varit MYCKET praktiskt med skinn... Tycker bara att det är så konstigt med värderingarna, både här och på firmorna. 180' har jag fått höra - inte en krona till är den värd! Då aktar man sig ju för de 200' de begär i annonsen. Den aktuella bilen är borta på under en vecka... Bevisligen finns det fler spekulanter än objekt när det kommer till bilar med m-paket. Därav är de mer svårvärderade. |
|
|
Hej, Ja, håller med. Med rätt bil är värdering ofta svår. Kan berätta att jag för ett par år sedan sålde en 325i Sedan M-sport för mer än jag begärde. Begärde 110', räknade med 95'-100' i bästa fall. Fick 116' efter bara 2 dagar :-) /Max |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.