|
|
|
|---|---|
|
Hej forumet! Nu är det dags med en BMW igen. Sålde min 335:a i november förra året men saknaden av en bil har blivit för stor. Tänker utnyttja ett erbjudande som mitt företag har med sk. personalbil. Leasing som bekostas med bruttolöneavdrag. Min huvudfråga är när byter BMW modellår egentligen? Har läst någonstans att det är från juli men min säljare säger att om jag vill ha en MY2013 så måste lägga beställningen i början av juli med leverans i början av september. Om jag lägger en beställning idag så blir det en MY2012. Kan det stämma? Egentligen har det inte allt för stor betydelse förutom att jag kan gå miste om en del förbättringar, bl.a. en ny variant av utökat instrumentkluster och andra mindre saker. En massa text för att ställa en enkel fråga, när byter BMW modellår i år? Om någon vill så får ni gärna kommentera min spec: 668 Svart II FPAT Tyg/läder ZRS Komfortpaket 302 Stöldlarm 465 Fällbara ryggstöd 508 PDC fram och bak 522 Xenonljus 534 Klimatautomatik 644 Förberedelse för bluetooth 255 Sportläderratt 2TB Automatisk sportväxellåda 320 Ej modellbeteckning 481 Sportstolar 615 BMW Online Information 677 HiFi System Professional DSP 6FL USB Audio Interface 6NF Utökad anslutning för uppspelning av musikfiler från mobiltelefon 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll Plus lite olika koder för teleservice o.dyl Tack på förhand! /mattisborgen | |
| September har traditionellt sett varit månaden för modellårsskifte genom tiderna. | |
|
Vet inte något om modellårsskiftet, men oavsett när modellåret ändras tycks det inte röra sig om särskilt många förändringar. Enligt tyska prislistan finns 6WB multifunktionellt instrumentkluster från september och kostar 600€. Angående din spec så ser den bra ut, förutom att jag själv skulle valt metallic. Om du inte redan känner till det så har BMW tydligen ett bra businesserbjudande Länk |
|
|
Nu verkar det som juli är månaden för modellskifte. Bäva månne traditionalisterna. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Ta en rejäl titt på Tudorklädseln du får med Sportstolarna. Jag tycker den känns värre än vanlig tygklädsel. Det är ju inte jättedyrt att byta till skinnklädsel som ju lyfter bilen. |
|
|
Tack för alla svar! Bilen är beställd sedan en dryg månad och Ska ha byggts under förra veckan. Det blir med all säkerhet inte en 2013 men då det är leasing känns det inte så viktigt. Möjligen hade jag sparat in kostnaden på USB-interfacet då den detaljen verkar vara standard från juli produktionen. Hade gärna valt metallic, större fälgar, helläder osv. men jag drog över gränsen med några tusen ändå så det fanns inte något utrymme för mer. En fördel med "Comfort Edition" är att alla har möjlighet att köpa den (och även om jag, mitt företag, har 12% i rabatt så blev det billigare med "edition"-varianten än enligt normalt rabatträknande) så kommer BMW att registrera en modellkod hos Skatteverket så förmånsvärdet blir något lägre. Var inne idag och inte finns det någon modellkod reggad... Ja, det visar väl sig om det blir så eller inte och det påverkar väl inte mer än några hundralappar netto i månaden... Hursomhelst, 1/8 är det sagt att jag ska hämta ut den. Ser fram emot det! Alltid kul att hämta ut en ny bil... :-) En omöjlighet, jag vet, men jag hoppas alla får vara med om det någon gång... Trevlig sommar! /Mattisborgen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.