|
|
|
|---|---|
|
523ia, årsm 98,gått ca 25.000 mil.Bytt vattenpump för ca 4000 mil sedan.Provtryckt =ok,bytt o-ring samt lock till expansionsburken,ingen vit rök när motorn är varm o man gasar,ingen pöl under bilen när stått.När jag kört ca 8-10 mil får jag fylla på ca 1dl i exp.burken,inge vatten i oljan.Vad göra???Annars går bilen jättefint,inga andra problem | |
|
Du nämner 1 dl. Om du låter bli att fylla på den dl, blir dden då kvar i den nivån eller du får fylla på 2 dl? |
|
|
Kan vara locket till exp.kärlet som läcker - förekommer ibland på de årsmodellerna. Köp ett nytt lock hos BMW, de skall vara uppgraderade numer...kolla bara så du får ett där det står 2.0 (säkerhetsventilen som löser ut vid 2bar) på det, för det finns lock till andra motorer som har lägre öppningstryck (har för mig att det är 1,6 eller 1,8bar). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| I botten av expantionskärlet går det in en grövre slang, det är vanligt att de läcker där. Det behöver inte bli en pöl utan det droppar sakta sakta, kolla så ser du direkt om det läcker där, tar ett tag för glykolen att trorka. // donne | |
| I botten av expantionskärlet går det in en grövre slang, det är vanligt att de läcker där. Det behöver inte bli en pöl utan det droppar sakta sakta, kolla så ser du direkt om det läcker där, tar ett tag för glykolen att trorka. // donne | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.