|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en e36 320 coupé som helt plötsligt började överhetta. Har kollat vätskan i kylaren den är okej. Har även rensat kylarsystemet på luft då jag läst att detta kan vara felet med det hjälpte inte heller. Även kollat efter sörja i oljestickan. Det är lite udda för på tomgång eller om man tuffar runt lite i byn jag bor i ca 30-50 km/h är det inga problem och den håller sig normal temp. Det är senare när jag ökar och ligger lite högre hastigheter stiger den mot rött på mätaren. Sen hitta jag något typ av mellan läge också så när jag låg i runt 80-90 km/h med ca 0.6 L/milen så höll den sig stabil. Fortfarande varmare än normal temp. Är lite inne på ifall det kan vara termostaten som är trasig eller vad tror ni? Uppskattar varje svar. Tack på förhand! Mvh | |
| Om du inte får värme i bilen kan du mycke väl ha kvar luft i systemet. | |
|
Tycker jag har testat de ett par gånger nu faktiskt. Har testat detta, Länk samt att göra som någon skrev här på forumet att ta bort luftsnigsskruven samt locket till expansionskärlet och hälla på vätska tills de siprar ur rent vätska utan bubblor genom luftningsskruven och sedan låtit motorn stå och bli varm med full värme. Det har tyvärr inte hjälpt. Har du någon koll på vad som skulle kunna ha gått sönder för att bli så här? |
|
|
Hände det bara helt plötsligt eller gjort något med bilen? Prova byta din termostat om du har luftat. Kanske inte öppnar som den ska. |
|
|
Vissa vattenpumpar har plasthjul, om det har lossnat några pumpblad så den ger för litet flöde? Länk 628csi |
|
|
Här en tråd om detta, Länk 628csi |
|
|
Tack så mycket för svaren! Jo de låter ju exakt som för mig det där. Blir att byta vattenpump till att börja med. Någon som vet om biltemas vatten pump är något att ha då den är något billigare? |
|
|
Eller här originalkvalitet Länk 628csi |
|
| Det var så, pumpen var trasig och är nu bytt till ny och allt funkar som det ska! Tack för alla svar och hjälp! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.