AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.511

E60 kylproblem eller inte?

Mi
4
Michael Vinter
BMW 530XI -06
Hmm,

Vet inte om det är problem eller inte med kylsystemet. Jag har upptäckt att min 530XI läcker något ur kylsystemet. Det är dock intemetent då problemet uppstår ibland. Jag har fyllt på systemet med 1L och den håller än så länge. Men idag stod den och droppade kylvatten igen.

Nu lyckades jag lokalisera en slang strax under luftfilter boxen som en slangklämma av plast (udda lösning) verkar ha gått upp - alt. spruckit. Skall montera ner boxen imorgon och se vad som har hänt med slangen och kopplingen.

Dock en fråga till andra E60/61 ägare. När min bil uppnår arbetstemperatur så har jag fortfarande tre linjer kvar på indikatorn bakom varvräknaren. Är detta normalt. Eller kan det vara ett tecken på att termostaten inte öppnar/stänger som den skall? Borde inte indikatorn gå ner maximalt för att indikera att bilen kan varvas till rödmarkering?

Jag har BMW INPA / DIS diagnostiksystem. Vet någon om jag kan läsa ut kylvatten temperaturen där i någon meny?!

Tacksam för svar.

// Michael

BMW 530XI -06
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Min har fyra streck och har alltid haft det är iofs en diesel
Har din alltid haft tre är det nog rätt
Du kan kolla i de dolda menyerna vilken temp du har
Kolla här till vänster under mektips har för mig att det står där

Ha deT
Mi
4
Michael Vinter
BMW 530XI -06
Skyst,

Men då är det troligvis så att den inte går helt i botten då. Om någon annan kan bekräfta så vore jag tacksam också.

// Michael

BMW 530XI -06
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
mellan 3-4 streck hade jag också på min prelci 525i - 04 =)
arbtemp =)
Li
45
Lifeisgood
520d -17 x-drive M-sport f10
525i -06 M-sport e60 (Såld)
Min har tre pinnar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.