AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
885

Hur är kablarna dragna? E39

CW
15
CWidhede
528iA Touring -97
Hej!
Jag undrar om någon vet hur kablarna till mysbelysningen i innerbelysningen fram är dragna. Jag antar att dom går i en av a-stolparna men i vilken?
Varför jag undrar är för att jag tänkte koppla in likadant över baksätet och tänkte tjuva ström från de främre så det är bra om man vet innan man börjar riva :-)

Det gäller en BMW 528 Touring 1997!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
De går ned längsmed vä a-stolpe i min -01:a sedan iallefall , borde vara likadant i din :)
CW
15
CWidhede
528iA Touring -97
Tack Hewi för snabbt svar! Förmodligen är det likadant i min bil ;)
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Vad är det för mysbelysning?
CW
15
CWidhede
528iA Touring -97
Det är det orange skenet (från två lysdioder) i taket fram som ja kallar för mysbelysning ;)

I bak tänkte jag göra såhär: Har fått tag i orange lysdioder på ELFA som är väldigt lik original i färg. Dom ska jag montera i hållare som i sin tur sitter i taket över baksätet. Vet inte än om jag ska sätta dom i taket eller i kåpan för kupésensorn till larmet. Sen tar jag ström från de främre dioderna.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
De har jag aldrig tänkt på. Skall kolla nästa gång man kör i mörker.
CW
15
CWidhede
528iA Touring -97
Sitter isåfall i innerbelysningen fram. Mellan knapparna är det två små runda svarta diodhållare varifrån det då lyser orange ner över mittkonsolen. Vet inte om det är standard eller tillval så uttalar mig inte om det :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.