|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har funderingar på hur man ska tvätta motorn på bästa (mest effektivaste) sätt. Köpte Turtle Wax Motor Clean men den fick inte bort mycket smuts. Körde men en högtryckstvätt... Någon som vet vad rekondfirmorna använder för metoder? Annars om man ska lämna in den på en motortvätt, vad kostar det? Tack på förhand Mvh Tobias | |
|
Tack så mycket för svaret! En fråga till... Vart köper man dessa medel? Och vad heter vinyltvätten? Tack på förhand Mvh Tobias |
|
| 1. Kall motor, annars kan du få missfärgningar. Prova OKs tjär och asfaltslösare. Låt verka i 5- 10 minuter. Ta en gammal diskborste och gå på de värsta fläckarna/ ställena. Ev lite fälgrengöring på ytor som är ren metall och inte är i närheten av el/ tänddelar. Spruta med högtryck, gärna varmvatten, löser smutsen bättre. Akta tänddelar och el. Låt bli motorplast och andra medel som gör ytorna feta eller lämnar beläggning, blir bara svårare nästa gång. Jag tror att en motortvätt hos en rcondare kostar ca 200 kr. Själv tvättar jag motorn som ovan höst+ vår. blir lite damm i mellantiden. Lycka till. | |
|
1. Kall motor, annars kan du få missfärgningar. Prova OKs tjär och asfaltslösare. Låt verka i 5- 10 minuter. Ta en gammal diskborste och gå på de värsta fläckarna/ ställena. Ev lite fälgrengöring på ytor som är ren metall och inte är i närheten av el/ tänddelar. Spruta med högtryck, gärna varmvatten, löser smutsen bättre. Akta tänddelar och el. Låt bli motorplast och andra medel som gör ytorna feta eller lämnar beläggning, blir bara svårare nästa gång. Jag tror att en motortvätt hos en rcondare kostar ca 200 kr. Själv tvättar jag motorn som ovan höst+ vår. blir lite damm i mellantiden. Lycka till. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Tjena! Tackar och bockar för svaren... Tack så mkt! Mvh Tobias |
|
David L |
"Mikro" står för mikroemulsioner. Dessa användes ofta för motortvätt. Finns av de flesta leverantörer av proffsprodukter. Lahegas mikroserie har namnet Microl. Se mer på www.lahega.se, där man även finner återförsäljare. MvH David L |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.