AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.605

Chippa bmw 320i-98

Sn
9
Snickarmicke
Bmw 320 e36-98
Tja!
Har funderat på att chippa min bmw 320i-98 och undrar om det någon som hört eller gjort detta? isåfall hur mycket mer hk får man och går bränsleförbrukningen ner något?
Och vad tror ni det kostar?
/Mikael

Bevisligen ger det mellan 6-10 hk på en 318i och aningen mer på en 320. Detta är bromsade hästar och det finns fler företag som gör detta i sverige. Bla Länk
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Speeds_ Finns flera fall där motorn har fått mindre hästar efter en chippning! Samma sak med sportluftfilter så är de grymt vanligt att motorn tappar effekt. Givetvis handlar de om helt original sugmotorer.
Sn
9
Snickarmicke
Bmw 320 e36-98
Okej så jag antar att det inte är värt att chippa den då ? om det ändå inte ger så mycket. Men tack för all hjälp och alla bra svar!!
TE
29
TEriksson
325 coupe -93
Mackan Så länge du har Lmm på bilen kan du väll inte tappa hästar på ett ''sportfilter'' ??
problemet är att många sätter ett koniskt sportfilter i motorrummet, utan avskärmning.

Varmare luft - mindre syre - mindre effekt.

Ett ordentligt kit där man får kallluft till filtret kan dock ge positiva effekter.

TE
29
TEriksson
325 coupe -93
Ja det är självklart ett sportfilter ska sitta i anslutning till ett kall lufts hål eller liknande, och inte nära intill motorn.

Det är ju av den anledningen turbo bilar har en laddluftkylare.

Ba
12
Banzified
M3 e36 -94
Chippa en sugmotor är värdelöst, nog för att alla chipp lurar styrboxen oavsett turbo eller ej men tror förbränningen osv i en sugmotor blir sämre, har ett problem nu med min m3 e36 och jag kan nästan sätta bollarna på spel att det är chippet som gör så att den går skit !
Ba
12
Banzified
M3 e36 -94
Just det, en till grej. Du vinner mer på om du skulle mappa bilen, om du nu hittar nån som klarar av ett bmw org styrsystem om det ens går. Men kolla upp det hellre får då har du en seriös grej som inte förstör något.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.