AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.838

Vad tycker ni om den här bmw 330?

Sida 1 av 2
Jag undrar vad ni tycker om den här bilen?
Funderar på att åka och titta på den...

Mvh V
här är länken

Länk
Ser bra ut förutom att den inte har några xenonlampor, som är ett måste för min del.

Ja det va tråkigt faktiskt jag jag hade missat det helt
Hur kollar man upp om det finns kredit/skulder på bilen?
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Mata in regnumret här: Länk

Står det Anmärkning: Kredit där så är bilen belånad med bilen som säkerhet.

-------
//Lövet
Tack Andreas.

Hur mycket tror ni det kostar att byta framrutan till den bilen jag länkade till?
Kan man bara betala självrisken för att få det gjort?
Kan i så fall jag som ska köpa bilen fixa det med min försäkring efter att jag köpt den eller ska den nuvarande ägaren göra det?

Mvh V
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Glasrutan kan man ta genom halvförsäkringen. Brukar kosta runt +/- 1500:- i självrisk beroende på bolag.
Vissa bolag gör en liten fuling där och lägger in att självrisken är en viss procent på totalsumman. Kan det bli dyrt om man har en udda ruta.
kr
512
kris
E93/E90/F07/997.1S
701/999s/FZ750
Det ska ju nuvarande ägare göra eftersom det hänt i hans ägo och då såklart ska det gå på hans försäkring. Man måste ange skadetillfället och sedan skriva under på heder och samvete. Du köper ju i befintligt skick och tar du det efteråt på din försäkring är det ju försäkringsbedrägeri, inget att rekommendera.
Kris: Håller inte med ditt resonemang där om försäkringsbedrägeri. Låt säga man köper en bil med spricka i framrutan. Där sprickan sedan utökar / ändrar riktning under ditt ägande. Ska man detta fal sitta och tänka på att man gör ett försäkringsbedrägeri?
kr
512
kris
E93/E90/F07/997.1S
701/999s/FZ750
Ja, jag tror man ska tänka så, alt. betala hela kostnaden själv.

1: Varför fixar man inte sprickan innan försäljning?
2: Om man nu köper med spricka antar jag att man justerar priset efter detta precis som alla andra skador på bilen. Varför ska då försäkringsbolaget ta 65% av kostnaden
3: Hör med försäkringsbolaget hur de resonerar, om de är villiga att ta kostnaden för befintliga skador (spricka i ruta, bula på skärmen, etc...)?

Det känns som gemene man resonerar om glasförsäkringen som med inkomstdeklarationen; "Det är ok att fuska sådär lite lagom..."
Delade meningar till att börja med.

Som ett svar på nr 1. Reducerat pris vid försäljning som du nämner själv är en av faktorerna. Sedan behöver inte sprickan vara inom syndfält för att det sall rappt lagas. Men ponera att sprickan sprider sig och ev bidrar till att det hamnar inom synfält. Får jag då fråga dig den delen som spred sig och blev faktorn till att det hamnade inom synfält och en bil inte skulle gå igenom nästkommande bes, ska man då resonera som dig?

Inkomstdeklaration är blankt med bara nollor för att underlätta dina filosofiska kunskaper ;)
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Håller med Kris.
Antingen byter man rutan vid köp, på säljarens försäkring.
Eller så förhandlar man ner priset vad en ny ruta kostar ca. 5k.

Dock så ska ni veta att priserna som glasmästarna uppger är inte de som försäkringbolagen betalar, dom har feta rabatter.

Jag byte precis ruta på min 130 (Kris f.d.) och fick betala 1900kr i självrisk, vilket skulle motsvara 35% av kostnaden. Det i sin tur betyder att rutan skulle kosta 5400kr.
Försäkringsbolaget har säkerligen iaf. 30% rabatt på detta pris och betalar alltså 3800kr
minus min självrisk om 1900kr, dvs. 1900kr dom också...
Vore detta fair skulle jag betala 35% av 3800kr, dvs. 1300kr... Men på detta vis kör försäkringbolagen regelbundet upp oss kunder, var så säker.

Således, köper du en ny ruta utan att använda försäkringen så bör man kunna pruta hos glasmästaren.

/Jonas
Okej :) Tack för all information!

Försök att få nuvarande ägaren till att byta rutan innan affären, för ska man vara riktig så tar ett byte av en framruta 2 dagar. Ska härda osv osv.. Men klarar du dej utan bilen dom dagarna så är det väl lugnt. Men den saknar xenon som tidigare har nämt så därför skulle jag aldrig köpa en bil för 169.000 som inte har det jag vill ha.. För 10000:- mer finns ju Länk , samt att du har lite mer säkerhet från ett företag.
Inte kollat så noga men vad jag kunde läsa har den samma och lite mer utrustning än den du länkade till från början. (typ pdc fram och xenon)

Om den är svensksåld lr inte står inte men..
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Den har strålkastarspolare trots att den saknar xenonljus. Det är mkt ovanligt på importerade bilar.

-------
//Lövet
Jo jag har sett den svarta också men den är importerad jag har inget emot det men den här silvriga har mycket bra dokumentation!

Jag ska be han den nu varande ägaren ordna det innan jag köper den.

Vad tycker ni är rätt pris på den silvriga?
Vad kostar det att sätta in xeon i efter hand?
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Xenon = 15-20 tusen om det ska göras ordentligt dvs nya strålkastare med tillhörande ljusviddsreglering och programmering.

-------
//Lövet
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
såg en nästan exakt likadan för 147tkr som hade full servicebok och inte ett enda fel. bara sommarkörd enl ägaren. den var svårsåld även då. låg på blocket nästan tiden ut... den hade xenon om jag minns rätt..

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.