|
|
|
|---|---|
|
Hej Hej, Är sugen på denna: Länk Fin iverkligheten också. Lite stenskott som man får räkna med. Basalt utrustad, i princip comfortpaket + m-sport paketet. Dock så är m sport fälgarna inte med. 5 ägare med 3 är bilhandlare. Jag tycker den ligger lite högt i pris, men handlaren är svårförhandlad då vit+m sport är lättsåld. Någon som har någon åsikt? Mvh Max | |
|
Jag tycker att den har lite utrustning till det priset och bara för den är vit väger det inte upp att den inte har orginalfälgarna med som du kommer få problem med när du skall sälja det finns fler där ute var inte rädd att åka en bit för att kolla på andra också Lägg på vinterhjul som det inte ser ut att följa med bilen sen är du riktigt skevt på priset Ha deT |
|
| Påpeka att den inte ens har Xenon vilket avskräcker många köpare då LCI strålkastarn blir ungefär hälften så snygg! | |
|
Vit..... Aldrig på en bmw då den tappar sin design och form. Min helt egna åsikt, men i allafall....... En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
Hej, Vit är förstås en fråga om tycke och smak. Jag har aldrig ägt en vit bil och de har i princip alltid gått bort tidigare (precis som röd gör fortfarande :-)). Dock tycker jag att just E90/91/92/93 gör sig fint i vitt då vissa linjer i karassen framträder snyggt. Speciellt med M-sport. Men som sagt, det är ju tycke och smak. Xenon är lite förvånande att den saknar. Personligen går den inte bort för mig även om det vore ett klart plus. Däremot retar jag mig på att (troligen) förra ägaren bytte in bilen utan orginalfälgarna till m-paketet. Vi får se. De har dock gett mig ett bra bud på inbytet (MB B170 -07) så mellanskillnaden blir nästan OK. M v h Max |
|
| Msport i kombination med alpinvit är mkt fräscht, men visst saknar man m-fälgarna. Jag funderar själv på att byta till en 325i, men blir lite fundersam eftersom det skrivs mycket om att n53 ska vara en motor med en del problem. | |
|
800 problem fria mil hitills. En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
900 mil problemfria mil, 6 månader efter pumpbyte vid 8500 mil. Var också skeptisk från början men inte något mera! Det är bara pumpen som har varit problem, annars är bilen helt underbar. Topp kvalitet i alla olika synvinklar. Pumpen löser bmw på garanti och inget som man själv behöver betala. Motorn är helt underbar, vaknar till liv vid 4000 varv och knuffar iväg bilen väldigt bra. Har en ny v60 2011 på jobbet med 4000 mil, d3. Min bil känns överlägset på alla kanter och drar inte speciellt mycket jämfört med volvon. Ska tillägga att BMW:n är 08 med 9500 mil på mätaren. Känslan och lukten från en ny bil finns kvar och frugan älskar den! Nä uh min första BMW och man känner starka känslor till märket redan! |
|
|
Hej, Jag har haft 2 bilar tidigare med n53 motorn. Båda 2 har haft problem, men det har åtgärdats av BMW utan diskussion och med ett mycket bra bemötande. Båda bilarna bytte högtryckspumpen och spridare och därefter var de problemfria. Mina problem var i ena fallet helt dolt, tills jag behövde bärgas. Den andra hade ojämn och ryckig gång som uppträdde intermittent. För min del så räds jag inte att köpa samma igen, men om garantin gått ut så är det klokt att kolla garantijobb. Och om bilen gått över, säg 5000 mil problemfritt så bör det inte vara något problem. Om jag inte har fel för mig så uppträder problemen runt 3000 mil, vilket båda mina också gjorde. Även om 325i är en mellanmodell älskar jag den 6 cylindria gången. I kombination med ett vettigt inköpspris så blir det ett bra val för mig. Kanske kan jag i framtiden vänja mig vid diesel knattret, men inte än :-) Blev affär på bilen överst då jag fick ett bra mellanpris till slut. Skall införskaffa ett par begagnade orginal M194 fälgar också. Sen åker vinterdäcken på nuvarande. M v h Max |
|
| Tack för info sweboll, då vågar jag slå till på en 325 också. De ligger rätt bra i pris jmf med 335 beg. | |
|
Ja, fast 335 är förstås en helt annan upplevelse :-) Lycka till med ditt bilköp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.