|
|
|
|---|---|
|
Hej kunnigt bmw-folk! Är i behov av bil på måndag, så jag skulle behöva akut hjälp. Igår kom jag hem och parkerade bilen utan några vidare problem, men ungefär 3 timmar senare när jag skulle iväg och handla så small det till som en avgasknall, kom lite rök (vad jag tror är avgaser),och sen ville inte bilen gå som den skulle. Den går nu sjukt ryckigt på tomgång (typ håller på dö,varvar upp,dör,varvar upp,osv),och det känns som att den inte går på alla cylindrar. Och den baktänder lite då och då. Och eftersom min tumme sitter mitt i handen,så har jag ingen aning om vad det kan vara för något. Några har sagt att den tjuvar luft, nån har föreslagit tändstift, och någon har föreslagit LMM. Vad tror panelen? Alla tips och idéer uppskattas! | |
|
Hej. Du har väl separata tändspolar på din motor. Låter som det kan vara en sån som kastat in handuken? Bara ett tips. MVH M-killen |
|
| Okej, ska kolla upp det där. Var och pillrade lite idag,och letade efter spruckna slangar och grejer,men hittade inget. Däremot provade jag dra ut LMM för att se om det blev nån skillnad,men bilen gick fortfarande lika dåligt. Kanske lmm som inte mår så bra,trots allt? | |
| Lite dålig respons här känner jag. Har iaf bytt tändstift och rengjort LMM. Vad jag undrar nu är hur jag kollar om en tändspole har gett upp? Vad ska det vara för spänning på en bra tändspole? | |
Lurre1 |
Hej funkar bilen när den är kall? Koppla ur lamdan(om den går kall. ca 3-4 min tills lamdan reglerar) Kolla också bränsletrycket kan vara pumpen som är på väg att ge sig. ang tändspole brukar missa mest vid acceleration,går att skjuta med ir termometer på grenröret om den inte går alls på någon cylinder. sitter också slangar under insuget som kan vara trasiga. Mvh/Lurre |
| Hej! Nja, går gör den ju,men den går sjukt dåligt på tomgång, och dör oftast när man gasar. Eller,den varvar upp, och sen dör den. Dum fråga kanske,men vart sitter lambdan? | |
Lurre1 |
Länk nr 20 kontakten till lambdan sitter under insuget vid torpedväggen följ sladden fr lambdan. Att den baktänder tyder på att den går snålt,kan vara något annat också. men börja där. Mvh |
| Okej, tack för ett bra svar, ska försöka kolla upp det där imorgon! Står på en parkering vid ett hyreshus,och har brist på verktyg,och sånt som finns i ett vanligt garage,så det blir alltid extrajobbigt att skruva,haha. Ja, den baktänder hela tiden, låter som att nån poppar popcorn under huven, är fortfarande lite nyfiken på vad det kan vara. Borde nästan filma,och lägga upp så att ni kan höra med egna öron hur dåligt den går. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.