|
|
|
|---|---|
|
På min nyinköpta Z4 (-03a) kan jag ansluta en gammal telefon (ej android) via BT till bilen, men inte min SE android. Går det att uppdatera mjukvaran i bilen för åtkomst till nyare telefoner? På min 118 (-08) är det inga problem med android. Nån som vet? Lennart Bornhall BMWCS #1085 | |
|
Ger svaret själv, har idag uppgraderat mjukvaran, och nu så funkar det klockrent med min Android 4.0 via bilens BT. :-) Härligt BMW! Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
Baviaria1. Vad var problemet, tog den inte din kod som du valde när du försökte para ihop dom eller var det något annat fel? Mitt problem är att jag skriver i en kod på min telefon, och sedan skriver jag den på iDriven och direkt efter jag tryckt på "OK"-symbolen så säger den "Pairing unsuccessful" Jag har en 130i -06 med iDrive som vägrar ta varken min iPhone 4, Nokia Lumia 800 eller min sambos Samsung Galaxy S2. Enligt BMW så vela dom ta in den och kika på med en tekniker, men känns lite ruttet att lägga ut 900kr för att koppla ihop en telefon. :) Men det kanske är en upgrade som måste till för att det skall funka. Någon annan kanske har råkat ut för detta också så alla svar är till hjälp. :) P.S Jag har testat masas olika BT-koder. (0000, 1234, 12345, 123456, 000000) Står ingen kod på min BT-enhet i bakluckan heller. |
|
|
Intressant Lennart! Misstänker att jag också behöver en update. Kan du fylla på med lite mer info om mjukvaran så vore det bra. T.ex var hittade du den, vad heter den (typ Bmw part no.), var den på CD eller annat media...? |
|
| bump! | |
|
tomb: Ja det första du måste är koden,och den står som sagt på ULF enheten. Eller så kan BMW ta fram den, sa de till mig iaf. Mitt problem efter det var att jag hittade bilen från telefonen, men gick inte att parkoppla, förrän bilens mjukvara uppgraderades Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.