|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha ägt en Z3a 1,8 -96 som jag för övrigt var mycket nöjd med, har jag idag hämtat min Z4a 3.0 -03. Att skillnaden i uppträdande på vägen o totalupplevelese var så stor, hade jag aldrig drömt om. Jag tyckte att min Z3 var riktigt trevlig,(vilket den är!) men i jämförelse med Z4an så är det som mellan natt o dag. Tror jag sover i bilen i garaget i natt... Lennart Bornhall BMWCS #1085 | |
Karl-Hilding |
Motorn min vän..........Plus chassit. Det är stor skillnad mellan en -96 Z3 1,8 och en -99 Z3 2,8 Du skall jämföra äpple och äpple! |
Karl-Hilding |
Oberoende så har du köpt en fin bil med en grymt bra motor. Grattis och lycka till!" |
|
Prova en Skoda -96 mot en 20xx. Det kallas utveckling. BMW leder den dessutom. Mats |
|
|
Jo, jag känner till det ni nämner, men ändå, före provkörningen trodde jag inte att skillnaden skulle vara så extrem...enbart ljudet från Eisenmann systemet får en att ljubla, uppförandet på vägen, känslan av "bil", en ren nöjesmaskin helt enkelt. Här en länk till bilen så länge den nu finns kvar Länk Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
| Grattis. Det är en läcker färg! | |
| Grattis. Det är en läcker färg! | |
| En riktig godbit. Fint utrustad, tycker den verkar prisvärd. Fälgar, avgas, nav- det är väl sisådär 70 lapp:) Grattis! | |
| Det är min gamla bil det skrivs om och jag kan gå i god för att den är ärlig, allt är dokumenterat. cabmotorn är bl.a. bytt. Den ser ut att vara i samma fina skick som när jag bytte in den för 2 år sedan hade då gått ca 4800 mil. | |
|
PWtec, i vanlig ordning så prutade jag på priset, inte så mkt (5') men jag tycker absolut att den är prisvärd. PEH61, kul, du har verkligen skött den bra, talade med senaste ägaren, också bara lovord. Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
PEH61, du har powerpost Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
Karl-Hilding |
Nu kollade jag också på bilen. Riktigt läcker. Förstår att du sover i den! |
|
Mycket fint stylad! Z4 3,0i är för övrigt den första bil jag färdats 250 km/h i över Uddevallabron. Året var 2003 och USA hade precis tågat in i Irak. Off topic? Nej! Mvh Philip |
|
|
Philip; var det GPS 250 km/h eller mätarfart 250? skulle vara kul att veta när den elektroniska begränsaren går inn på Z4 3.0 :) mvh Rasmus |
|
|
Det verkar som om Philip har en stor påverkan på förarens hastighetsindex! Farlig passagerare:) |
|
|
Det var mätarfart på sträcket under 240 km/h RasmusBMW och det gick verkligen inte mer i nedförsbacke norr över mot Torp köpcentrum. Om det faktiskt var exakt 250 km/h kan jag förvisso inte garantera, men så när som. Mina vänner säger att jag är mycket karismatisk, kompetent, intelligent, initiativrik, vältalig och vacker PWtec! :-) Mvh Philip |
|
|
Philip Vad heter den vännen? :) Nejdå, omdömena stämmer bra. |
|
|
Samir heter han och säljer stylingtillbehör. Mvh Philip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.