AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.020

Vad är denna sladd till? 520i E28

MD
45
MDSE
525i Shadowline '87
523i Touring '97
Vart ska denna långa sladd sitta på min 520i med LE-Jetronic? Den ingår i främre spridarhärvan och har 12 volt på sig när tändningen är på. Bilen startar inte med den urkopplad. Spridarna verkar inte öppna alls.

[img]Länk

Det är en hona, standard hylskontakt.

Tacksam för snabba svar. :)
Dennis

MD
45
MDSE
525i Shadowline '87
523i Touring '97
Länk

Bildlänken blev visst dålig i första inlägget.

Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Den där känner jag igen (har en L-Jetronic motor men de är ganska lika), det ser faktiskt ut som kontakten till oljetrycksgivaren som sitter långt fram på högra sidan av motorblocket (och dess kontaktstift pekar nedåt om jag minns rätt).
MD
45
MDSE
525i Shadowline '87
523i Touring '97
Det kan stämma bra. Då har inte den någon roll i spridarnas icke-fungerande mao.
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Nej, mig veterligen ska motorn starta även utan oljetryck (lite moment 22 annars - kan ju inte bygga upp oljetryck utan att starta motorn och om inte motorn startar utan oljetryck kan den ju inte bygga upp oljetryck som den behöver för att få kunna starta motorn)...

Vill inte spridarna öppnas så är det inte omöjligt att styrdatorn har bestämt sig för att det inte ska ske (för dessa styrs ju därifrån). Kan något huvudrelä strula?
MD
45
MDSE
525i Shadowline '87
523i Touring '97
Det är möjligt att något sådant strular. Jag köpte bilen med krokiga ventiler och brutna vippor men saker och ting kan ju ha hänt med elektroniken under de 6 år bilen stod på förra ägarens gård. Det kommer soppatryck till fuelrailen men stiften är torra...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.