|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
mogge74 |
e det någon som har erfarenhet av motor nords trimchip?i såfall hur stor märkbar skillnad blir det? MVH Mogge |
|
mogge74: Kolla här. Länk //Palle |
|
mogge74 |
tack för tipset.nu känns det som man vet lite mer iallafall |
|
mogge74: Annars säljer ju Qvarnis Länk chip från JWR för 1500:-. Om du frågar runt lite på forumet ang. det chipet kan du nog få en del svar för det verkar vara rätt många som köpt det. Länk www.malte-racing.com |
|
|
Haru sett att du kan enkelt göra det själv, till rimliga kostnader. Länk visar hur det går till. Studera följande länk: Länk |
|
mogge74 |
enligt motor nord kan jag inte göra det själv,eftersom jag har stsrtspärr i tändningsnycklen.tydligen måste boxen skickas till dom för att chippas samtidigt som dom måste lägga in 6 olika program för att bilen ska starta efter chippningen.stämmer detta???? |
|
Mogge: Ja det stämmer, man måste programera om befintlig programvara genom diagnosuttaget på din bil elr styrboxen. Man kan alltså inte skicka ett chip. Qvarnis |
|
|
Qvarnis: skulle man kunna få veta varför du inte dyker upp på upphillracing träffen ? bara kul att veta synd att du inte kommer... hade sett framimot det =( |
|
|
Wrath: Vi kommer till Uphillträffen, skulle inte missa det för allt smör i Småland. Men vi kommer inte med ITSFUN2 Porschen som det var tänkt då det är och har varit knas på turboarrangemanget ett gäng månader nu. Nya turbosar på G from the US of A as we are speaking. Därimot dyker jag upp med familjens BMW 528 touring "Blöjexpressen". Vi syns där? MVH/ Qvarnis |
|
| Aha ! okej trodde bara att du banga ur eller nåt... hört rykten på stan ! självklart kommer jag... cya there boy ! =)) | |
mogge74 |
hej qvarnis,e de möjligtvis så att man skulle kunna skicka boxen till dig för att få den chippad till de hyggliga pris jag fått uppgift om.och i så fall vart skickar jag boxen? MVH Mogge |
|
Mogge74: Skicka inte box. Ge mig bilmodell, boxnr och chipnr så skickar jag ett chip till dig.' Maila på jocke@itsfun.nu Qvarnis |
|
|
Qvarnis: e det samma med en 325CiA -93 .. att ta nummer på boxen o chippet o kontakta dig? Finns på icq: 60288954 |
|
|
hur gör man med betalningen då?? Finns på icq: 60288954 |
|
|
Postförskott kanske? Mvh Patrik |
|
|
Spaceexplorer: Ja. |
|
|
oki..tack Finns på icq: 60288954 |
|
|
Spaceexplorer: Du når mig på jocke@itsfun.nu Qvarnis |
|
|
Qvarnis: Är det svårt att montera chipet själv?Undrar bara ifall nått kan gå fel? |
|
|
Kenneth: Nej det är istickschip så det är inga problem. Qvarnis |
|
|
Finns det nån risk med att sätta in ett chip i en vanlig sugmotor? Att det kan gå åt skogen med en turbo kan jag förstå. Och vad är det egentligen chipet gör som inte BMW gjort från början? mvh Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.