AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.011

motor nord chip

Sida 1 av 2
mogge74
e det någon som har erfarenhet av motor nords trimchip?i såfall hur stor märkbar skillnad blir det?

MVH
Mogge
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
mogge74: Kolla här. Länk

//Palle
mogge74
tack för tipset.nu känns det som man vet lite mer iallafall
mogge74:
Annars säljer ju Qvarnis Länk chip från JWR för 1500:-. Om du frågar runt lite på forumet ang. det chipet kan du nog få en del svar för det verkar vara rätt många som köpt det.
Länk

www.malte-racing.com
AP
188
APPCON
MB CLS55AMG
Haru sett att du kan enkelt göra det själv, till rimliga kostnader. Länk visar hur det går till. Studera följande länk:
Länk
mogge74
enligt motor nord kan jag inte göra det själv,eftersom jag har stsrtspärr i tändningsnycklen.tydligen måste boxen skickas till dom för att chippas samtidigt som dom måste lägga in 6 olika program för att bilen ska starta efter chippningen.stämmer detta????
Mogge:

Ja det stämmer, man måste programera om befintlig programvara genom diagnosuttaget på din bil elr styrboxen. Man kan alltså inte skicka ett chip.

Qvarnis
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Qvarnis: skulle man kunna få veta varför du inte dyker upp på upphillracing träffen ? bara kul att veta
synd att du inte kommer... hade sett framimot det =(
Wrath:

Vi kommer till Uphillträffen, skulle inte missa det för allt smör i Småland. Men vi kommer inte med ITSFUN2 Porschen som det var tänkt då det är och har varit knas på turboarrangemanget ett gäng månader nu. Nya turbosar på G from the US of A as we are speaking.

Därimot dyker jag upp med familjens BMW 528 touring "Blöjexpressen". Vi syns där?

MVH/ Qvarnis
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Aha ! okej trodde bara att du banga ur eller nåt... hört rykten på stan ! självklart kommer jag... cya there boy ! =))
mogge74
hej qvarnis,e de möjligtvis så att man skulle kunna skicka boxen till dig för att få den chippad till de hyggliga pris jag fått uppgift om.och i så fall vart skickar jag boxen?

MVH
Mogge
Mogge74:

Skicka inte box. Ge mig bilmodell, boxnr och chipnr så skickar jag ett chip till dig.'

Maila på jocke@itsfun.nu

Qvarnis
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Qvarnis: e det samma med en 325CiA -93 .. att ta nummer på boxen o chippet o kontakta dig?

Finns på icq: 60288954
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
hur gör man med betalningen då??

Postförskott kanske?

Mvh
Patrik
Spaceexplorer:

Ja.
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
oki..tack

Spaceexplorer:

Du når mig på jocke@itsfun.nu

Qvarnis
Qvarnis:

Är det svårt att montera chipet själv?Undrar bara ifall nått kan gå fel?
Kenneth:

Nej det är istickschip så det är inga problem.

Qvarnis
Si
17
Silvin
530i -93
Finns det nån risk med att sätta in ett chip i en vanlig sugmotor? Att det kan gå åt skogen med en turbo kan jag förstå.

Och vad är det egentligen chipet gör som inte BMW gjort från början?

mvh Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.