AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.262

750 ial bensinförbrukning

ts
21
tstihl
BMW 750 ial -96 :-))
Hej,
Sen ett par veckor lycklig ägare till en 750 -96 lång. Har med bävan dragit mig för att kolla bensinförbrukningen. Har läst att den går att köra på dryga litern på landsväg men inte riktigt trott på det. Har haft nyare amerikanska jeepar med V8 och de går aldrig under 1,5-1,8 l/mil. Nu till min poäng igår körde jag en runda på 20 mil normal körning och landade på 1,09. En bravur för tysk ingenjörskonst.
Mvh
En ännu lyckligare 750-ägare
hej välkommen i v12 klubben ja visst går dom att åka billigt med om man är lite försiktig med högerfoten, har just monterat nya 20 tummare på min bil och den går att åka på 0,97 med normal trafikrytm otroligt nog drog den mer med orginal 18 tum. så åker man ju som en kung oxå.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Vad är poängen med en 750 om man bara ska fisköra och spara på dropparna?! ;-)
Då kan man lika gärna köpa en 730 och spara en slant på driftskostnaderna.
ts
21
tstihl
Fiser inte men kul att kunna köra billigt med ett sådant vrålåk. :-))
precis man fiser inte men det går att köra snålt var ju det vi pratade om, man kan ju inte köra som en bankrånare jämt heller :P
jo
131
johnstefan
B3s-2004
Mini 1000-75
Håller med marlin!
Kör och var glad!
Än finns det bensin...
ts
21
tstihl
Annars är ju filmen Transporter en fin inspirationskälla till körstil. :-)))
tstihl, det är inte bara du som är imponerad av den låga bensinförbr. på 750an. När TV testade min min bil -95 var de lika förbluffade . Man liksom förutsätter att en 5,5 l V12a som släpar på drygt 2ton måste dra en massa soppa, vilket den säkert gör vid ständiga fullgasacc. Men eftersom den oftast lufsar fram på tomgångsvarv uteblir törsten. Fast i USA där soppan är nästan gratis bryr man sig fortfarande inte om att göra bränsleeffektiva maskiner. Du kommer att upptäcka att i raskt landsvägstempo kommer du under litern,om du vill och kör under 160./ Sparbössan.

mrMPOWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.