|
|
|
|---|---|
|
Vad betala? Silvermet,dynamic,svartmet,pdc,xenon, etc..7000 mil,18"fälg,bra skick.. Något man bör se upp med? | |
| Hej. Riktigt nice modell, i mina ögon den klart snyggaste! För att vara en coupé har den dessutom riktigt bra baksäte där vuxna kan sitta, är själv 187 cm och sitter bra o min har även taklucka. Hsh om den saknar aut, helläder, lucka, drag (ovanligt men eftertraktat), navi, v-däck...Max ca 150.000:- privat. Kolla om toppen i motorn är bytt då original har dåliga oljekanaler som gör att den kan ticka en del (min är bytt till modifierad) Lycka till! Mvh | |
|
Att toppen ska/måste vara bytt på alla 325er kan du fetglömma! Jag har haft flera stycken med den motorfamiljen, och inte bytt topp på nån av dom. Om bilen stått still länge + fiskörts, kan det uppstå knack i motorn. Ett oljebyte/oilflush + rejäl urblåsning då och då rekomenderas. Den skall liga ca 15-20' över motsvarande sedanmodellen. |
|
| Re: Marin Skrev jag att de SKA/MÅSTE vara bytta? Skrev att den KAN ticka och att det är en fördel om den är bytt då den de facto har dåliga oljekanaler! Mvh | |
|
Hakar på tråden.. Har det skett någon uppdatering på motorn eller gäller problemen även på de senast producerade? Samma problem på 2,5 som 3,0 litersversionen, som väl båda heter 325?? |
|
| Är inte samma på 3.0! Finns dock annat man ska ha koll på finns en del trådar om det. Mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.