AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.033

Bmw 325i Coupe-07

Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Vad betala? Silvermet,dynamic,svartmet,pdc,xenon, etc..7000 mil,18"fälg,bra skick..
Något man bör se upp med?
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Hej. Riktigt nice modell, i mina ögon den klart snyggaste! För att vara en coupé har den dessutom riktigt bra baksäte där vuxna kan sitta, är själv 187 cm och sitter bra o min har även taklucka. Hsh om den saknar aut, helläder, lucka, drag (ovanligt men eftertraktat), navi, v-däck...Max ca 150.000:- privat. Kolla om toppen i motorn är bytt då original har dåliga oljekanaler som gör att den kan ticka en del (min är bytt till modifierad) Lycka till! Mvh
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Att toppen ska/måste vara bytt på alla 325er kan du fetglömma!
Jag har haft flera stycken med den motorfamiljen, och inte bytt topp på nån av dom. Om bilen stått still länge + fiskörts, kan det uppstå knack i motorn. Ett oljebyte/oilflush + rejäl urblåsning då och då rekomenderas.
Den skall liga ca 15-20' över motsvarande sedanmodellen.
Pa
1.120
Passo222
Re: Marin Skrev jag att de SKA/MÅSTE vara bytta? Skrev att den KAN ticka och att det är en fördel om den är bytt då den de facto har dåliga oljekanaler! Mvh
Hakar på tråden..

Har det skett någon uppdatering på motorn eller gäller problemen även på de senast producerade? Samma problem på 2,5 som 3,0 litersversionen, som väl båda heter 325??

Pa
1.120
Passo222
Är inte samma på 3.0! Finns dock annat man ska ha koll på finns en del trådar om det. Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.