|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Ja som rubriken säger så har jag en E39 540 från 1998, som motorlampan har börjat lysa på, och på senaste tiden har den även börjat blinka ibland, samtidigt som den började blinka har den även börjat misstända kraftigt, låter nästan som avgassmällar ibland, innan detta gick den bara dåligt/orent. den dör även på tomgången ibland, ibland går den stabilt (på varven) men låter såklart orolig, och misständer. Hela bilen vibrerar/skakar på tomgången och vid kraftigt gaspådrag vid låga varv skakar bilen nästan fram, jag upplever (kanske inbillar mig) att bilen går bättre på högre varv 3500-4000 och uppåt, nästan som att den börjar tända bättre då, dock känns de inte som att man har alla 286 tyska ponnys hemma. har testat ladda batteriet, tankat STP injection cleaner, och dragit ur LMM utan några resultat (utom att den gick om möjligt ännu sämre utan LMM) Nån som har några snabba tips på vad som kan vara fel? eller kanske ännu bättre vil köpa av mig skiten? Tacksam för svar! MvH // Dennis | |
| Vevgivaren? eller kanske kamaxelgivaren? | |
|
Provade byta alla tändstift idag, gick fint en liten stund sen började den misstända igen, var in o läste av felkoder innan de, den gav bara felkoder på misständning. Börjar misstänka att de kan vara nån/några tändspolar som håller på att ge upp(?) finns det något sätt att mäta upp dessa eller liknande? |
|
|
Mätade resistansen på alla spolar + en ny, samtliga låg på 0,8-0,9 vilket jag förstått är där dom ska vara? Provade köra bilen på tomgång och dra ut tändspolarna en efter en, men bilen reagerade likadant vilken jag än drog ur, känns som att spole/stift är uteslutet? |
|
|
Jag har samma problem. Jag har byt kamaxelgivare orginal och luftmassagivare orginal från MAF Jag har byt alla kedjor och alla släpskenorna och alla spännare. BILEN går bara på 5,6,7,8 får inte bränsle till 1,2,3,4. Bilen har på 5,6,7,8 mellan 10,6 -10,8 i komp 1,2,3,4 har den 3,4-3,6 komp Har provat att lägga tryck i alla med 8 bar alla var täta. Jag och min mekaniker hade inga verktyg så jag tror jag har vanos fel. Hjälp |
|
|
Fel kod 0001 AIC: inernal hardwere fault 0099 LCM: number-plate light faulty 000B BM: On bord monitor:fault deleted 0001 BM: On board monitor: fault eleted 0090 LCM: Turn indicator, rear left, fuulty 0003 MRS: Power supply 0096 LCM: reversing lamp, left, faulty 0091 LCM: Turn indicator, rear right, faulty 0007 SZM: Seat heating, seat cushion, left, open circuit 0049 GM: Relay for wiper motor, open circuit 004B GM: Changeover relay, stage1/2, for wiper motor, open circuit 005D GM: Central-locking drive, driver's door 005E GM: Central-locking drive, passenger's door 0017 SZM: Undervoltage 0008 SZM: Seat heating, seat cushion, right, open circuit 0002 GM:Fuse or lead for load circuit 2 004 GM: Terminal R 00F8 IKE: No CAN identification (DME) 0034DME: Misfire detection cyl. 4 0037DME: misfire detection, cyl. 3 0038 EGS: Symptom GLUE 0039 DME: Misfire detection, cyl.2 0022 DME: Function, inlet-camshaft control, bank 2 008C DME: Activation, map cooling 0032 DME: Misfire detection, cyl. 1 003E DME: Misfiring at several cylinders 0075 DSC: Brake- light switch, line 00F4 IKE: No CAN identification 0082 RDC: Type Pressure Control: fault stored 00F7 IKE: No CAN identification (DEM) 00F6 IKE: No CAN identification (DEM) 0076 DSC :DME\DDE does not fulfil torque request 003A RSC:no message from EGS control unit 0001 LWS : supply terminal 30 0032 DME: Misfier detection , cyl 1 0034 DME: Misfier detection , cyl 4 00D7 IKE Tank sensor 2 without fuel pump 00C8 DME: Activation. map cooling 0022 DME: Function, inlet-camshaft control, bank 2 003E DME: Misfiringat several cylinders |
|
| ÄR det någon som har verktyg att ställa in vanos och kamar till m62 år 98-99 540ia med dubbla vanos. HJÄLP | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.