|
|
|
|---|---|
|
tjenare köpte i söndags min första bmw alltså en 328 kupe 1995. mitt problem är med automat lådan då man kört en stund så tänds varningslampan med ett kugghjul och ! i mitten. detta är en säkerhets spärr har jag fått hära då den ej lock upar (lägger i sista växlen) gör ngen kick down och accelererar segt.... var på en bmw verkstad och dem trodde de var fel på oljan för just den lådan jag har är känslig för det sa dem även om det var lifstids olja...... så jag bytte den igår vilket var ett helvete då man ska trycka upp oljan underifrån.... tänkte kolla är det någon som haft samma fel och löst det? blir jävligt tacksam om jag kunde få lite hjälp.... Mvh Martin biggest and best | |
|
funderar på om det kan vara något med en oljetrycks givare möjligtvis? kanske fel på lockupen då de oftast är när den ska i det börjar att lysa? tacksam för svar så fort som möjligt Mvh biggest and best |
|
|
För mig var det någon av kamaxel- eller vevaxelgivarna... Kom efter en stund och när varvet blev över 2500 har jag för mig = inte så dyrt :-) Tror mer på givare än på oljan när den tänds efter en stund. Felkod? /mvh |
|
|
okej detta ska jag kolla upp. har ej fått läst fel koderna ännu Mvh biggest and best |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.