AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
989

motortvätt

cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Hej!Tänkte mig en motortvätt men vad bör jag tänka på.Är det bara att spruta på avfettning för att sedan köra högtryck.Vad bör man skydda i såfall,generator,säkringsbox,relläer osv. janne
Visa användare
199
Gus
528iM -98
Länk

apocalypsorödmetallic...
Su
9
SuneKock
528 -84
jag sprutade avfettning på och sedan högrtryck, har hjort detta flera gånger, enligt kompisen skulle toppen spricka om inte bilen stått 7-8tim...jag väntade 1 tim funkar görbra.
rsarits
Högtryck kan ställa till problem vid fördelarlock inte minst, det brukar bli rent med att bara spraya på avfettning och ta en mjuk pensel och borsta där det sitter fast, sedan sköljer jag med vatten från kranen och duch

Micke
rsarits
duschmunstycke!

Micke
J
146
J
M5 -93
540iA -93
Motortvättade M5:an, slutade med att jag fick åka till BMW och släcka airbag-lampan :(
Jag hade inte högtryck, bara avfettning och sedan vatten.

Men en ren motor är en glad motor :)

/J

- Livet börjar vid 250 km/h -
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Högtrycks tvättning är döden för alla bilar, det trycks in vatten bakom alla gummilister, gummi tätning, in i elkontakter och el kablar. Om man ska göra ett motorrums tvätt, så gör som rsarits nämner.

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
cu
146
curigan
528iat-00
Gjorde motortvätt med högtryckstvätt "på en opel visserligen".Fick köpa en ny generator för 2400kr.
Ganska dyr motortvätt.

Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Har tidigare arbetat som bilrekare och vi tvättade alltid med petroleumavfettning samt microavfettning (sprayas på samtidigt). Därefter blåste vi av med högtryckstvätt. Vad man bör göra är att skydda vitala delar samt skruva loss plus-polen till batteriet. Låt sedan motorn självtorka innan man sätter dit batterianslutningen igen.

Att man kan få problem med vatten i fördelare stämmer givetvis. Då får man lyfta på locket och blåsa rent. Man kan även blåsa runt tändkablar och tändstift också. Sedan ska det vara klart.

//Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.