AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.783

Rostskyddsgaranti i kombination med ej fullstämplad servicebok.

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hej!

Min bil är servad i tyskland med stämplar samt på BMW i Sverige vid import 2008 efter detta servad privat av tidigare ägare enligt plan och skrivit sin signatur.

Vad har ni för erfarenheter av utnyttjandet av rostskyddsgarantin när serviceboken ej är fullstämplad, endast signatur av privat service.

Mvh Chrille
Det skall egentligen inte spela någon roll - men vad jag förstått beror detta från verkstad till verkstad.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Min s-bok kopierade de varje gång de skulle fixa min fd E39, det finns andra som inte bryt sig alls om s.boken!

Alpina B8 Länk
Vill du ha en fungerande rostskyddsgaranti, gör en komplett rostskyddsbehandling! Pappersgarantier håller inte rosten borta oavsett vad de lovar. Oftast täcker de skador vid genomrostning dvs när din bil är ett rostigt vrak. Ingen ny bil klarar rosten utan efterbehandlingar, som ej täcks av garantin. Inte ens helgalvade Audibilar./ Roststopp.

mrMPOWER
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
De rostskador som jag fått åtgärdat har varit små små bubblor som nio av tio inte ens skulle se eller bry sig om!

Alpina B8 Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
ingen annan som fått rost lagad utan "versktads-fullstämplad" servicebok?

Mvh Chrille
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
När vi lämnade in vår E46 på rostskyddsgarantin så tittade de inte alls i serviceboken. Den bilen var servad på verkstad men inte enbart auktoriserade.

Det var nog iofs för tre år sen ungefär.. På Bmw Göteborg.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Jag har fått byt bagagelucka på båda mina E61. -05
Import på båda och ej servade på Bmw när de kommit till Sverige
De tittade i serviceböckerna på båda och det var inga problem

Ha deT
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.