AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.048

Rosor till Autovation Gävle

ha
112
hape
850 E-31
540 E-39
Ett stort tack till Stefan Gustavsson och hans meckar. Har aldrig varit med om så bra service på en verkstad tidigare. Va på genomresa i Gävle när vattenpumpen på min 540 inte ville vara med längre. Inga problem det fixar vi sa dom, fixade med hyrbil mm.mm. Behåll den stilen så kommer ni att få behålla många kunder. Kanske går att skicka dit lite BMW folk på kurs i kund bemötande. Tack igen, kommer in med fikabröd vid nästa genomresa.
^LS^
Hej
Har servat min bil flera ggr. på Autovation och aldrig
varit besviken. Hoppas att det håller i sig. :)

= - - - - - - - - - - - - =
Fullgasväxling, javisst!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Vilket fjäsk! ;)
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
mosse:
vaddå fjäsk?
Deliq
Instämmer i hyllningskören till Autovation.
Mycket trevlig personal, både på servie, reservdelar och försäljning.

M V H // Deliq

Aktuellt fordonsbestånd:
Länk
nyligen såld:
Länk

*** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss ***
^LS^
Det var nåt företag som ringde och frågade mig om jag
var nöjd med Autovation. Minns inte företagets namn
eller syftet. Nån annan som blivit påringd om detta?
Mest nyfiken över det hela lite.

Fullgasväxling, javisst!
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Föräldrarna har gjort två affärer med dom, och bägge gick åt pipan. Första affären så skickade dom efter en grej från dem (bor i Söderhamn 8 mil norr om Gävle). Och när grejen kom hade dom lagt på 500:- i frakt. Den skulle eg kosta ca 150:- Då ringde dom upp firman och frågade varför frakten blivit så dyr. Svaret blev att dom gjort en miss och dom fick ett tillgodokvitto.

Alla kan göra fel, och dom åtgärdade det iaf.

Andra affären så ringde dom och beställde 2 delar, varav en var till kylsystemet. Det var den här grejen som man skruvar fast kylarslangen i motorn på. Den hade spruckit och var nu proffisoriskt lagad. Eftersom vi skulle till Kalmar och åker därmed förbi Gävle så sa mamma/pappa att vi skulle åka förbi och hämta grejorna på firman. Den där "kylarslangsfastsättningen" behövdes och skulle genast monteras. När vi kom till firman så fanns bara den andra delen där (en lyftkudde), den andra hade dom skickat med posten till oss...

Vi fick åka fram och tillbaka till Kalmar med den proffisoriska lagningen (150mil). Den höll dock bra. Och när vi kom hem så fick dom lösa ut ett paket med ca 150:- i frakt. Frakten ville inte firman stå för heller.

Kan säga att föräldrarna var inte nöjda, men olycker kan ju alltid hända.

Sen när vi var dit och skulle hämta dom där grejorna så passade vi naturligtvis på att titta på lite nya bilar, och det fick vi göra helt själva, inte en annställd syntes till på de 30 min vi var där. Sedan tröttnade pappa och gick in i verkstaden och hämtade en som kunde hjälpa oss.

Och vi är inte otrevliga och vi ser inte ut som drägg!

Jag antar att vi har haft otur med dom, men dom skall få en till chans.

Min skrothög: Länk
^LS^
Gunneriusson:
Tråkigt att höra att det gick snett.

Att ni inte fick service på 30 minuter är inget
jag upplevt där. Jag har alltid fått hjälp direkt.
Då har jag iofs oftast gått till deras disk.
Har varit där 8-10 ggr.

Fullgasväxling, javisst!
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Vi stod vid disken och väntade ett bra tag, men ingen syntes till...

Vi har helt klart haft otur. Det verkar ju som om dom har varit bra med alla andra.

Men vi är inte långsinta, så vi kommer att handla där även i fortsättningen (om det inte forsätter att hända tråkigheter)

Min skrothög: Länk
HC
52
HC
523i Touring -97
Har lämnat in bilen där, och har bara positivt att säga om dom. Trevliga och serviceinriktade, gjorde till och med en felsökning utan kostnad och utan att vi bett om det.
Har också blivit uppringd (det var från BMW Sverige) och dom ville veta vad jag tyckte om ÅF.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Tycker dom är helt ok , vi här i Gävle har inte direkt varit bortskämda med bra åf på ett tag.

Länk
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
trucker: Precis som att det finns nån åf över huvud tag där jag bor:( 8 mil till närmaste... ;)

^LS^: Jag ble också uppring men det gällde dock "min" verkstad, tydligen nåt som bmw har införat att ringa och kolla upp med kunderna om dom var nöjda med senaste besöket på verkstaden och om grejerna håller som förväntat...

///Ursäkta ordblidheten///
Länk
Länk
(under uppbyggnad)

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
BMW Centralt ringer och kollar, sköter sig verkstaden, så slipper de betala för tjänsten. Sköter de sig ej får de pynta för den, samt att om det på går ett längre tag kan det strycka sig som ÅF.

Ett bra sätt att säker ställa nöjda kunder.
Och visst sköter sig grabbarna i Gävle. Det flesta där är ju som du och jag. BMW Frälsta.
^LS^
Tack för infon!
Ta det lungt på vägarna, annars kanske ni hamnar i
samma pinsamma situation som jag... Se bild nedan.
Jag blev 1000 kr fattigare strax efter jag svängt av
E4 mot Bollnäs då jag blev stoppad av farbror blå
i en civilbil.. hu hu... :P

God hjul & grått nytt hår! =)

Länk

Fullgasväxling, javisst!
Gunneriusson, ni skulle svängt in till Automax i Kalmar, dom e jättebra att gör med...

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Det går att ha kul med en snik-modell !!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.