|
|
|
|---|---|
| Gällande 320 e46 -99 Airbag lampan lyser .Verkstaden har felsökt och bytt kontaktring i ratten som indikerade fel. Detta hjälpte inte nu vill man byta styrboxen. Vilken kostar knappt 4000:- + det dom redan gjort också närmare 4000.- känns inte bra. Går det att koppla via oljetryckslampan på denna bil, detta är ju inte vettigt att behöva betala minst 8000:- Mkt tacksam för tips. Hälsn Mikael | |
| Motstånd hjälper dig troligtvis om det är mattan i passagerarstolen. Hjälpte mig. Kostade inte många kronor.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sensormatten ger en felkod så glöm den. Kan lika gärna var dålig kontakt i anslutningen till styrboxen som styrboxen i sig. det räcker med för högt motstånd i en krets så felindikerar systemet, kan bero på ärg i kontakter tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för tipset med ärg, skall kolla med verkstan så dom har kollat det. Annars lutar det om det går med de där kopplingen med olje lampan.Nån som vet om det är möjligt på denna bil ? Är just hemkommen med "ny" 740 -99 en tidigare ägare i Tyskland och en i Sverige, så nu har man iallafal en fungerande trevlig bil i helgen. Hälsn Mikael |
|
|
Ang Airbad passagerare så har jag samma på min 323i-00 och besiktningen gnällde på att den lyser men upplyste kärringen om det att det är mattan under stolen som glappar men inget fel,men fick en 2.a en då på det men jag sa att jag inte tänker lämna in den och byta något som håller i 6månader och sedan får byta igen. Ang Olje lampan, min lampa lyser gul lite längre men det kan man byta för någon hundring i samband med oljebyte, sitter under bilen och en lucka (oljetråg) eller vad det heter. //M |
|
|
Eftersom en del av min fråga missuppfattats, ett förtydligande, en del säger att det går att koppla airbaglampan via oljetryckslampans ledning och så få att den släcks när oljetryckslampan släcks. Min undran var då om ngn känner till om detta fungerar på e46- 99 , lär vara ett kretskort i instrumentpanelen. Hälsn Mikael |
|
|
Var nyss och besiktigade min 523 -96 med lysande airbaglampa och den fick ingen som helst uppmärksamhet... If it works, don't fix it. |
|
|
Grattis S&S Är det diodlampor eller "vanliga" lampor i instrumentpanelen? Om det inte är ärg på kontakterna styrboxen så blir det koppling i instrumentpanelen. |
|
|
Nu har verkstan kollat kontakterna men hittade inget fel,dom vill ta hem styrenhet knappt 4000:-men kan inte säga att det är den till 100% Nu tog jag hem bilen 4500:- fattigare och inte gladare. Nu får det nog bli lampkopplingen. |
|
|
DEt är nog kretskort, hålla på å skrapa å löda där så kankse det finns risk att du förstör hela kombiinstrumentet. Montera ur den och skicka till airbag24.de för felsök / rep |
|
|
Jag hittade en kille som kunde löda o fixa kopplad via abs lampan tror jag. Besiktigad idag blankt papper. |
|
| Glöm inte att tala om det den dan du säljer bilen, ananr åker den nya ägaren runt i tron om att denne har en fungerande airbag. | |
|
Inte för att komma här och kasta mig på folk, men om han väljer att "laga" sin airbaglampa genom att fuskkoppla den genom ABS-lampan så tror jag inte att han heller kommer berätta detta vid försäljning, kastar ju ner värdet hur mycket som helst med en bil utan fungerande airbagsystem som dessutom är manipulerat :/ Jag skulle inte velat köpa bilen överhuvudtaget, det är min högst personliga åsikt :) Mvh Alexander |
|
| Så den är värd mer obesiktad menar du? | |
|
Absolut inte, men den är värd mer om den hade haft ett fungerande airbagsystem. Ärlighet lönar sig i längden som sagt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.