|
|
|
|---|---|
|
Jag har suttit i köer på frösundaleden mot Haga Norra, eftermiddagarna senaste två dagarna. Har själv ej sett vad dessa extrema köer beror på. Har lätt försvunnit 30-40 minuter extra för mig där mot normalt. Någon som vet? Får börja köra smitvägar om det här ska fortsätta. | |
|
Kan det inte vara att Svevia har dragit igång det årliga underhållsarbetet? När jag läser sånt här så är jag fantastiskt glad att jag lämnade Stockholm för västkusten för sju år sen ;) /Masten |
|
| Det är ju en ganska trång sektor vid Råsunda, oavsett tid på dygnet känns det som och vid rusning sprider den sig nog rejält. | |
| Solna och Haga Norra är den största flaskhalsen i hela Stockholm. Tiden innan skolavslutningarna är dessutom den värsta tiden på året. | |
|
Vid råsunda har det varit enfiligt och trångt i flera veckor nu. Men just senaste 2 dagarna har det varit mycket värre, parkering ända från Ankdamms"rondellen". Jag har inte sett något speciellt som det kan bero på. Kanske är det så att några % fler bilar, gör att det går från att flyta på till totalt kaos. Vissa dagar de senaste veckorna har jag hållt 50 tempo hela vägen ut till E4. Det är sjukt stor skillnad mot nu. Får se hur det blir idag... |
|
| Eller i morgon ;) | |
| Beror på utbyggnaden av tvärbanan fram till Solna station via delar av frösundaleden. Tex har Ankdammsrondellen nu eratts av en fyrvägskorsning med trafikljus. Det pågår också andra arbeten längs leden sedan ett tag tillbaka. Detta har tagit kaosen till en ny nivå utan att överdriva! | |
| Trafikljus är djävulens påfund i rusningstid :-( | |
|
Jag förstår inte hur man tänkt på Armégatan (tror jag) för att köra in / ut ur Solna och upp på Essingeleden där man prioriterat parkering (!??) istället för dubbla filer ut. Att komma ut ur Solna den vägen (oavsett om man kör insidan om från "Ankdammsrondellen" eller via Frösundaleden och höger vid Statoil) kan lätt ta 20-45 minuter beroende på flyt. Och det är ännu fler företag på väg in i Solna och Solna Business Park... |
|
|
Parkeringarna på Armegatan är Solna komuns strategi för att minska trafiken där.... Trafiken är Solnas stora problem då det till stor del är en infartskommun. By the way, vägen innanför som nämts, dvs ankdammsgatan är förbjuden genomfart! |
|
|
Föreställ er då hur mycket värre det skulle bli om man la ner Bromma flygplats och byggde bostäder där... /Masten |
|
| Det byggs redan en hel del nya bostäder i Bromma, bla 2700 lägenheter i Annedal Öster om Flygplatsen. Kanske hjälper tvärbanan att hålla nere biltrafiken i området när den kommer igång.... | |
| Maskin Expo Stoxa och alla dessa besökare .... Sjuka köer tog mig två timmar idag ifrån Arlanda till Älvsjö:( | |
|
Flashg: Men Solnas strategi har ju uppenbart misslyckats. Med förr nyetableringar i Solna business park och fler bostäder så kommer trafiken knappast minska (knappast heller med den nya arenan). Nu har jag inte kört där på ett tag, men när jag gjorde det så det väl bara förbjuden genomfart vissa tider på ankdammsgsatan (ut på morgonen och in på eftermiddagen)? |
|
| Är det någon som tror att biltrafiken någonstans kommer minska? | |
| Japp, miljöpartiet :) | |
| Hett tips är ju att köra genom "Blåkulla" om det är tjockt med trafik mot Haga Norra på eftermiddagarna. | |
|
Det är miljöpartiet som är hela grunden till att det är sådana enorma köer i Sthlm idag som det faktiskt är. Eller hur tror ni att det kommer sig att Essingeleden är fyrfilig både norr och söder om Sthlm, men när de skulle knyta ihop nord och syd i början på 80-talet så "råkade" den bara bli 2-filig? Tror ni att det är en slump? Man undrar hur det ser ut i ett så välmöblerat intellekt som tror att trafiken kommer flyta på lika bra även om man klämmer ihop fyra filer till två? Och när dessutom någon av alla dessa skrotfärdiga lastbilar eller bussar inte orkar med köerna som uppstår, utan går sönder och blockerar ytterligare en fil - ja DÅ är triumfen total för miljöpartiet - dessa intellektuella giganter! Härliga köer och enorma utsläpp, alla dessa Sthlmare som vill hem från jobbet - de skiter miljöpartiet fullständigt i. |
|
| Lasse- SL500: Äter du konstiga piller eller vad svamlar du om? Miljöpartiet kan lastas för mycket dumt men Stockholms infrastruktur i början på 80-talet hade dom inte med att göra. Tänker du på klarastrandsleden så är det en provisorisk lösning sen 1961, jävligt märkligt att den inte har byggts ut på över 50 år men miljöpartiet kan man inte lasta för det, dom bildades 1981. | |
|
Henke: du själv då, vad knaprar du på? Miljöpartiet kan man lasta ALLT för!! ;) Visste du inte det? I Sthlm kallas de Stockholmspartiet med Stella Fare i spetsen på 80-talet. Nej, jag tänker inte på Klarastrandsleden utan Eugeniakopplet. Tunneln öppnades 1991 och det är enligt mig en gåta hur FAN de tänkte egentligen? Hur kunde sådanda uppenbara idioter tillåtas planera det hela? Jag menar, det fattar väl vem som helst att när man ändå bygger, en så stor insats - hur FAN kan man då bygga tvåfiligt????????????????????????? Jävla idioter - ursäkta att jag svär - men jag har drabbats av denna dumhet så¨många gånger, som så många andra Stockholmare som inte bor innaför tullarna, i köer mellan E4 och Essingeleden!!! Ska två filer täcka förbindelsen mellan norra och södra Stockholm på västra sidan? JÄVLA IDIOTER! Problemet med Miljöpartiet/gamla Stockholmspartiet, är att de tycks vara allt för korkade för att inse att den store merparten av Stockholms skattebetalare bor UTANFÖR tullarna, dit tunnelbanbanan inte går! Men det skiter de i, munnarna glappar helt okontrollerat och tjatar om att de vill satsa ytterligare pengar på innerstadsbussarna och tunnelbanan. Miljöpartiet och deras allierade: vänsterpartiet kommunisterna, är orsaken till många dumheter till problem här i Stockholm. |
|
|
Finns bara ett sätt att kommentera sthlms-trafiken. Ett stort j*vla skämt!! Essingen är sthlms svarta hål. Det är helt ofattbart att det dag ut och dag in är det dessa enorma kör. Är så skönt att man slipper det värsta nu när man använder länken i stället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.