AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
16.201

Angel eyes led lampa e90, ?

Sida 2 av 2
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Ok. Men fortfarande, i vilket läge ska omkoplaren stå?

-------
Min bil suger inte...
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
omkopplaren..

-------
Min bil suger inte...
det steaman skriver är precis vad bmw sa till mig. Då skall den vara i läge a längst till vänster. Bmw kunde sedan programera detta i stytboxen så att endast ringarna lyser. De nya bilarna kinde man själv aktivera detta genom datorn i bilen. Det var ända skillnaden sa de till mig
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Så den ska stå i läge A? Men den funkar inte då, utan måste programeras hos bmw?
Och då till en funktion som inte är tillåten i Sverige?
Varför har en Svensksåld bil den extrafunktionen när det inte är lagligt att köra så?
För att krångla till det ytterligare så aktiverar jag helljusassistenten med läge A, hur gör man då om man bara vill ha den ena funktionen?
Jag är lite skeptisk..

-------
Min bil suger inte...
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Visserligen så används ju inte de funktionerna samtidigt.
Halvljusstyrning på dagen och helljusassistenten på natten, så det skulle ju kunna funka att ha dem på samma läge..
Men jag förstår fortfarande inte varför man väljer till den funktionen i sverige, speciellt som den tydligen inte är aktiverad ändå..

-------
Min bil suger inte...
Det steaman skrev var väl att halvljusen slår på per automatik när det börjar skymma och att det på dagen är helt släckt. Det är inte lagligt precis som han skriver. Det bmw då gör som de sa är att de programerar in så att ringarna lyser i det läger vilket då inte gör det olagligt längre. När det börjar skymma slår ljusen halvljusen på automatiskt.

Detta kan man på nyare bilar programera in själv i färddatorn hur och vad som ska lysa.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Jag ger snart upp..
Grejen är ju att det visst det är olagligt att köra med bara ringarna på prefacelift.

-------
Min bil suger inte...
suck. då ger jag också snart upp. Varför upplyste inte bmw mig om detta? :(
Har nu fått svar från bmw efter att de haft en speciallist inne.
Det är precis som steaman skriver. Antingen är det ljusen helt av eller ringar och xenon på. Det gick inte att programera om.
Tråkigt att både säljaren och verkstadskillarna sa att bilen har det och om det inte är aktiverat så gick det att fixa. Vilket förtroende har man för dom nu?
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Jag tror fortfarande inte att bilen släcker halvljusena på dagen, även om du har omkopplaren på A. Min gör det inte iaf, som tur är..
Och jag har både:
S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION Halvljusautomatik-koppling
S5ACA AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL Helljusassistent

Tror fortfarande att det är som jag sa från början, sensorn är till helljusassistenten och inget annat.

-------
Min bil suger inte...
funktionen är som seaman skrev då detta är standard i tyskland. de kunde programera om den till "tyskläge" vilket släcker ljusen helt och tänder ringar oc halvljus vid skymming. men jag sa nej tack eftersom jag inte har någon nytta av det.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Ok, då är det väl så..
Men varför har en svensksåld bil det tillvalet? Eller följer det kanske med i ett av utrustningspaketen, och sen stängs av innan bilen skickas till Sverige? Man kanske får det på köpet om man beställer helljusassistent, eftersom de verkar dela på sensorn?

-------
Min bil suger inte...
Det verkar sitta i som standard vad jag förstod det som från fabrik och avaktiveras sedan beroende på vilket land bilen skeppas till.
Den delar sensor med regnsensorn om jag förstod det hela rätt.
Det man kan göra är att koppla om det med hjälp av reläer sa dom men det är inget dom kan hjälpa med utan hänvisade till google. Men det är inte så intressant. Jag får helt enkelt leva med att vrida på reglaget
St
5
Stefan86
120D M - 08
Hej!

Jag har en BMW 120d och när de är ljust ute t.ex en sommardag så tänds aldrig mina xenon upp när jag har omkopplaren i läge A eftersom den styrs utav hur ljust de är ute och sen om jag t.ex kör in i en tunneln så tänds halvljuset upp, annars så åker jag med enbart ringarna tända :) och de är fullt lagligt precis som på faceliftet på E90/E91 som kom 09
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.