|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Det här med led lampa till e90s engel eyes verkar vara en djungel. Vilka ska man välja? skiljer det på lampan beroende på om man har xenon eller ej? jag har en 330 2005 med xenon strålkastare. kan någon hjälpa mig? | |
|
Jag har haft dessa på mina senaste två e9x. Länk Det blir nästa exakt samma färg som på xenonhalvljusena. ------- Min bil suger inte... |
|
| Tack Simon76. Finns dessa att köpa i Sverige? | |
| Glömde fråga. är det ok att köra med dem som DRL? dvs på autoläget på ljusomkopplaren. Lyser de starkt nog? | |
|
Köp dem antingen från ebay, som jag länkade till, eller direkt från deras hemsida i UK. Även om du lyckas hitta liknande i Sverige, så är de säkert dyrare. DRL kom väl inte förräns på facelften -09? Så det kan du glömma direkt.. ------- Min bil suger inte... |
|
| Enligt min extrautrustningslista så hade jag en post som hette daytimerunninglights eller något åt det hållet. Autoläget fungerade dock inte men är nu inne på bmw som felsöker och byter sensorn i rutan. eller är jag fel på det gällande DRL och dess betydelse? e90 är nytt för mig och alla dessa begrepp :) | |
|
Det där med sensorn i rutan har jag med. Helt värdelöst.. Den är till helljuset. Bländar av automatiskt vid möte. Problemet är att det räcker med en reflekterande vägskylt för att den ska stänga av helljuset. Jag har den alltid i manuellt läge. ------- Min bil suger inte... |
|
|
DRL kom som sagt inte förräns på facelften -09. Då har man olika styrka på den inre och yttre ringen. De fungerar som varselljus, och får ersätta halvljuset dagtid. Går tyvärr inte att lösa till våra "gamla" bilar.. ------- Min bil suger inte... |
|
| hm. då förstår jag ingenting. enligt utrustningslistan, säljaren och bmw själva som nu har den inne på verkstad ska den ha autofunktion som gör att den körs med angel eyesen på dagtid och slår på halvljus när det börjar skymma. | |
|
Kollade precis min utrustningslista. S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION Halvljusautomatik-koppling S5ACA AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL Helljusassistent Den första är väl bara att ljuset stängs av när du stänger tändningen. Den andra är till sensorn i rutan.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Eller är jag helt fel på det.. Kommer säkert nån snart som antingen bekräftar, eller idiotförklarar mig. ;) ------- Min bil suger inte... |
|
|
Du har säkert rätt men jag hoppas du har fel. bmw har kliat sig i huvudet i 1 vecka nu. Har de sålt bilen till mig med den funktionen så får de fixa det nu =) |
|
| en annan fråga då. oavsett autofunktion eller ej. är det lagligt att köra med enbart ringarna på dagtid eller måste jag kombinera dimljus? om svaret är nej. får jag köra med dimljusen också? :) | |
|
Du måste köra med dimljus. Det är därför din bil inte har den funktionen.. Mycket märkligt om inte bmw själva vet det.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Du får köra med dimmljus eller halvljus, inte båda samtidigt. ------- Min bil suger inte... |
|
| Tack. ja vi får se vad de säger. jag återkommer :) | |
|
Jag köpte dessa 10w. Länk Vill du se hur dom ser ut i verkligheten, skriv din mail så skickar jag bild. |
|
|
S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION Halvljusautomatik-koppling: betyder att du i det läget kan köra med släckta strålkastare som automatiskt tänds då du t.ex kör in i en tunnel för att sedan släcka dem igen då du kommer ut i dagsljus. Mao ingen funktion som du kan nyttja i Sverige. |
|
| steaman. Men då är det ju som det ska vara. Dvs ringarna lyser och halvljusen tänds när det börjar skymma. Precis som på många andra bilar. Är väl i.te olagligt? | |
|
steaman, Är du säker på det? Hur aktiverar man isf den funktionen? ------- Min bil suger inte... |
|
|
Jag har inte nämnt att ringarna lyser på halvljuset är släckt, Det med med LCI. Funktionen växlar endast mellan släckt och halvljus på modeller före LCI. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.