AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.225

Orolig gång E61

Fo
158
Fonzi
BMW 850iA 92

Hej Jag behöver lite tips på vad som kan orsaka pendlande varvtal när man kör på 50 väg med jämn belastning och låg fart så går den oroligt men står den på tomgång så är den normal märker inget på motorväg mycket iriterande o inga felkoder.

MVH
Fonzi

Fo
158
Fonzi
BMW 850iA 92
Glömde skriva Bilenn är en 525 2005 års modell.

no
163
novaland
520iA Touring -10
Jag ska lämna in min idag på service pga typ detta. Det kändes inte helt ok, men sen i onsdags så har den riktigt börjat bete sig illa.. Åkte förbi i torsdags, å då gissade dem att det är en av tändspolarna..

Kan ju vara något sånt du känner.. Lär väl komma som ett paket på posten att den kommer börja rycka riktigt ordentligt snart..? Men liksom dig så går den fortfarande helt ok på tomgång. Sett vid något enstaka tillfälle att den hostar till på tomgång, men det är inte mycket och inte alls som vid lugn körning.

Med service menar jag iof att jag ska göra service också och förhoppningsvis få den där batterikabelmojängen ditsatt som det har flaggats för...

Fo
158
Fonzi
BMW 850iA 92
Ok skriv hur det har gått jag ska beställa tid för byte av batterikabel och felsökning men har du hittat felet så skriv gärna vad som har orsakat problemet.

MVH
Fonzi
no
163
novaland
520iA Touring -10
Jag fick tillbaka min bil i fredags. De hade bytt tändstift, tändspolar samt gjort en programmering. Det gick på garantin för mig, och tillsammans med bromsoljebytet och kabeln-tjofräset till batteriet som fixades så kostade det ingenting.
Fo
158
Fonzi
BMW 850iA 92
Hej fick min bil felsökt och det var en tändspole som spökade inte helt ovanligt enligt meken.
Kabeln till batterie kunde inte fixas på grund av att det är brist på material
fick vänta till efter semester.

MVH
Fonzi
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.