AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.164

Registreringsskyltshållare till E39

Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Tjenare. Tänkte beställa nya nummerplåtar till bilen! Har sett att vissa bara borrar rätt på skyltarna, in i bilen. Blir det verkligen snyggt? Där fram kan jag tänka mig, men där bak måste man väl ändå ha en hållare?

Funkar det med en från Biltema för 50 spänn eller måste man köpa en hos BMW?
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Åk till närmaste glas firma och köp deras monterings "list" som dem har till framrutor och fäst 3 strängar på baksidan av skylten och tryck dit bara.

Det är en 3M produkt som en svart sträng på rulle.

Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Okok, jag har ju faktiskt lite butyl-tejp kvar från när jag isolerade dörrpanelen. Är det samma sak? Undra om inte det funkar...
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Har den bara tillräcklig vidhäftningsförmåga så funkar de ju :)

Det funkar säkert.

Såhär ser min ut: Länk

Det är det absolut snyggaste sättet och fästa skyltarna på :)

Visa användare
940
bmwe392001
E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic

F36 420xD -16 (N47D20)
Sparkling Brown Metallic
Kardborreband är ett annat exempel. Finns riktigt breda att köpa. Jag undrar om jag kommer lyckas få bort min skylt när någon med dragkrok inte bryr sig om avståndet till min bil. Jag köpte min på Kjell&Company:

Länk

Jag satte två rader av 5 cm breda band vilket täckte i princip hela skylten. Borde kanske köpt 2 cm bandet istället som också finns på Kjell. Här kan man ta av skylten relativt lätt (med 2 cm band) om man skulle ha en uppvisningsbil :).
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Schyssta tips! Men hur gör man med plåten där framme då? Där är ju det ju inte helt platt, utan skylten måste ju bändas inåt lite. Funkar det fortfarande med kardborre/tejp då?
Visa användare
940
bmwe392001
E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic

F36 420xD -16 (N47D20)
Sparkling Brown Metallic
Ja den måste bändas men kardborrebandet är riktigt stark så det är inga problem. De nya skyltarna är av aluminium och därför behåller de den böjda formen mycket lättare än de gamla i plast. Jag har skylthållare bak men endast kardborreband fram. Jag hade satt de 2 cm breda istället eftersom de som jag har nu blir svåra att få av. En remsa nära övre kant och en vid nedre. Jag har tänkt även göra samma bak men det ser lite konstigt ut utan skylthållare tycker jag. Fram bli det snyggt utan skruvar och hållare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.