|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har fått ett ganska bra erbjudande på en 320d-08 bavaria. Tror ni att det är en bil som kommer ha något intresse alls om 3-4 år eller kommer den alltid väljas bort för 09 facelift eller möjligtvis 08 M-sport?? Den har dynamic och Carbonsvart metallic. Bra utrustad men inte M-sport bodykit. Tacksam för svar. | |
| Tror inte det skall vara några problem att sälja den om 3-4 år. Den har ju det viktigaste - den uppdaterade motorn på 177hk som ger löjligt låg förbrukning. Hur långt har den gått? | |
|
Jag känner samma sak gällande motorn. Dock läser man många på forumet som hävdar att 08:r kommer vara sämre eftertraktade p.g.a. faceliften. Samtidigt så är ju färgen på den något som inte erbjuds på någon annan 3-serie i e90 serien om inte dem också varit bavaria. Den har rullat 9500 mil. |
|
Verdi |
Jag hade exakt en sådan förut. Carbonsvart E90 320d. Trevlig bil. Sålde min i augusti förra året för 175'. Då hade den gått 9200 mil. Jag säger så här. Visst är den lägre eftertraktad än LCI. Men den skillnaden är större nu än i framtiden då det stora hoppet är/kommer vara mellan E90 och F30 och inte LCI eller ej. Dvs, värdeminskningen på en 08:a blir mindre än för en 09:a och är alltså en ekonomiskt bättre deal. |
|
Precis som "Verdi" har jag också haft en 08 och det var en av de mest lättsålda bilarna jag haft. Kändes som att jag hade kunnat sälja flera stycken under den tiden den låg ute på Blocket. Och som Verdi säger blir skillnaden mindre om några år än idag, Faceliftbilarna lär åka på den stora smällen när nya 3an lanseras snart. Det är i princip bara kosmetika som skiljer en faceliftad 09 eftersom 08:orna fick de stora förändringarna i chassie och motor jämfört med 06-07. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.