|
|
|
|---|---|
|
Sålt AMG:n. Kör nu en automat 523 98. Tröttnat helt på automaten, snitt förbrukning 0.95 lugn körning, 75% landsväg, 25% stad. Ser ingen anledning till att ha kvar bilen kontra hur tråkig den är och hög förbrukning den har. så börjat leta fenetiskt efter en roligare BMW med lite pulver, m3, 335 etc. Krav * Manuell * sv_såld * max 15k mil * Full historik och väl underhållen * Ej Rost Helst: * Skinn * ej över 1,2 liter/mil Kan någon hjälpa mig rekommendera en bra BMW som inte tömmer hela ens bankkonto i service och reperation och samtidigt har mycket körglädje i sig. Är 1.94 lång och vill inte sitta helt för trångt. | |
|
Skulle säga att snittförbrukning på en M3 (och även 335 för den delen) om du brukar den som sig bör ligger runt 1,2 eller något mer stundtals. Du kan ju givetvis köra den snålare än så men då försvinner ju lite av poängen med att äga en sådan bil om du ändå aldrig utnyttjar resurserna :) |
|
|
Tjena Jo det är helt okej att förbrukningen blir högre i förhållande till nöjes faktor. Irriterar mig mest på att ha en förbrukning närmre 1 liter milen och att bilen är halv seg i sig själv. Den manuella 523an jag hade innan kändes inte allt lika slö och gick att köra på 0.85. |
|
|
Marw, har du trimmat din c32 något? |
|
|
Tjena Var på väg att montera ett insugskit från en SL55 AMG, men han sälja. Ville montera ett pulley kit också, men det blev aldrig av. Bilen var riktigt snabb redan i sig själv.. Det jag gillade mest var att jag snittade 1.09 i lugn blandad körning. Körde man normalt lite hårdare låg man på 1.2 Saknar bilen än idag och ångrar lite jag gjorde mig av med den. Dock enormt dyra reservdelar till AMG mercedes.. Var tvungen köpa ny intercooler till kompressorn. 12k ville mercedes i Sverige ha för en plåtburk. Hade en vän i USA som skickade en därifrån, kostar 5 tusen helt nya där. själv bytet går på 5 timmar också.. Känns generellt som AMG mercedes reservdelar är helt sjukligt cp dyra i sverige.. När mercedes i Malmö skulle göra något med bilen så snackade man om speciell mekaniker, AMG verkmästare a 1500 i timme... Sa till dom det är en helt vanlig w203 mersa med en stor motor och starkare stöttdämpare. Inga kommentarer, bara flinade.. Av den anledningen aldrig mer Mercedes.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.