|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en 325 iA cab där jag har problem att aktivera larmet och det är ju bra om det funkar tänkte jag, i mitten konsollen vid växelspaken har jag en larmindikator(blinkar) emellan knappen till cabben och sätesvärmaren,och sen finns det en till som sitter alldeles ovanför en rund röd larm indikator?varför 2 undrar jag och det konstiga är när jag lyckades via nyckeln få igång larmet så blinkade den lilla runda röda sen larmade jag av och åkte sen larmade jag igen då började den andra mellan knapparna blinka??? just nu funkar ingen,nån som känner igen detta med 2 larmindikatorer,kan den ena va för immobilaiser(startspärr)??och hur kan jag felsöka så att larmet funkar igen,har sprayat 5:56 på kontatker och känt på säkringar osv. | |
|
tillägg det är en e-36,94:a |
|
|
När jag köpte med E36cab hade den startspärr (sannolikt eftermonterad) men jag ville ha larm också och lät montera ett DEFA och har därför två "dioder" - defa-larmet har en regelrätt diod medan startspärren blinkar men är även kontakt för att avaktivera startspärr om jag inte avaktiverar via bilfjärren. Kanske samma för dig: larm och startspärr har eftermonterats vid olika tillfällen och därför två dioder. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Skulle tro att det är så den ena dioden ser ut att blivi eftermonterad(den runda ovanför) den kan va för Larmet då ,men jag har ingen larmdosa utan bara nyckel Skumt va funkar dina larm?om du har haft strul kan du väl säga hur du löste det. |
|
|
Mitt larm och startspärr funkar. Bådadera aktiveras/avaktiveras av BMW-fjärren som även låser och låser upp. Jag använder aldrig nyckel i dörren eller bagaget. Nyckel sätter jag bara i startnyckelhålet. larm och startspärr aktiveras även automatiskt efter en tid olåst - om man glömmer låsa bilen så är den i alla fall alrmad och startspärrad. Har du larm som styrs med bara nyckel - låter lite märkligt i mina öron men det finns kanske sådana lösningar. Jag trodde alla larm styrdes med fjärr. Det är inte en larmattrapp du har - dvs en bara lysdiod som blinkar vid motor av/låst bil. har du larmgivare t ex under motorhuven - en liten metalklämma som trycks ihopa då du stänger huven? Platsen där dioden sitter indikerar att det är något eftermonterat. Plattorna där trycker man enkelt upp underifrån och sedan kan man borra fast saker som t ex lysdioder eller extra knappar man önskar. Jag vet iofs inte hur orginallarm ser ut - om de har diod där eller om det blinkar vid framrutan eller backspegeln? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Har också en E36 94:a med samma typ larm. Lampa bredvid cabknappen. Det är ett nyckelstyrt originallarm (kod 301) Har inte fått mitt att gå fullt ännu. |
|
|
att läsa Länk |
|
| tror att jag "löst"problemet genom att sätta på värmen mot golvet så funkar larmet,(antagligen ligger larmstyrboxen mot värmekanalen) och sen den lilla runda dioden lyser blinkar bara när man kopplar ur batteriet,så den är till startspärren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.