|
|
|
|---|---|
|
Hejhej! till att börja med kan jag säga att jag är amatör på bilar, har inte ägt någon osv. och jag är dessutom helt ny på forumet , så dumförklara mig helst inte allt för mycket hehe. Hur som helst så sitter jag här och funderar lite vilt kring att införskaffa mig en bmw 320 -99 som jag kärat ner mig i något... det jag tänkt göra med den är att trimma en del, taksänka, lacka mattsvart och fixa mycket av de tillhörigheter bilen skulle behöva för att få ett riktigt schysst, brutalt och förhoppningsvis ett annorlunda utseende. Jag tänkte kolla med er då jag knappt hittar något på google, är det i sverige möjligt/lagligt att taksänka en sådan bil? läste lite i SFRO:s handbok men kom inte fram till något tillräckligt rakt svar. Det jag undrar över är om det finns möjlighet att göra det enligt lag. går det att skära rutorna efter mitt ändamål hos någon som jobbar med bilglas, är det lagligt att idag kapa "sönder" stoplar på en 320? ja ni förstår lite vad jag undrar över, så vad säger lagen m.m.? Och om ni vet fler saker som är viktigt att veta som kommer försvåra/stoppa arbetet osv, så dela med er för all del! :) Tack på förhand! | |
|
Tänker du utföra "taksänkningen" själv eller skall du lämna bort det? |
|
| det är jag och far min som ska göra det, han har gjort det själv tidigare, dock inte på nya bilar så jag tänkte om det är andra regler nu osv. | |
| där sitter väl airbarsystem i stolparna. låter inte som en bra idee att kapa där. | |
|
Börja med att taksänka en sådan i photoshop eller liknande program. Även om man inte kan programmet så är jag övertygad om att det är enklare att göra det där. Speciellt om man är "amatör". Jag är inte så säker på att det är snyggt att göra på en såpass ny bil heller. Känns som att taksänkning hör mer till sjuttiotalet. ///BMW - Was sonst! |
|
|