|
|
|
|---|---|
|
Hallå jag har ett problem med min växellåda på min 525i e34 -92a, de börjar bli fruktansvärt trögt att få i växlarna (alla vxl upp o ned vxling) endel säger att man helt enkelt inte kan byta olja i dom? typ nån longlife olja som ska klara väldigt många mil.. min har gått snart 30xxx... vad kan jag ha för problem? går de byta olja? har inte kollat nått speciellt på bilen än efter oljeplugg osv. mvh daniel | |
|
Du kan även ha ett problem med att kopplingen inte frikopplar helt. Då blir alla växlar svåra att få i. Det går bra att byta olja i lådan. Avtappningsplugg på undersidan och påfyllnings-/nivåplugg på höger sida. Jag tror att du skall ha ATF-olja i din växellåda, det skall i så fall finnas en grön klisterlapp på eller vid lådan. //Göran |
|
|
han kopplar ur helt.. men nu imorse så gick växlarna i trögt i början men inte sen när bilen blivit varm, och igår var de tvärt om att de va lätt när den va kall och trögt när den va varm.. får undersöka saken lite nogrannare i helgen :) tack tack :) |
|
| Kolla så att växellådslänkaget inte är kraftigt rostangripet, det var det på min e34 och då gick det trögt att växla. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.