|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tycker jag har en lite vandrande tomgång på min x3 3.0 d. Den gör så när motorn är varm! Någon som har liknande problem eller är de sådan tomgång på dessa motorer? | |
|
Hej Vinterbo! Jag har min på verkstad i Uppsala för felsökning just idag för bla. samma fel. Fick du svar på vad det var? Jag talade med mekanikern för en stund sedan & de hade inte lyckats uppleva vandrandet, så jag bad dem att köra hårdare med den & kolla igen... |
|
| Hejsan! min bil gör så när jag har inkopplad AC eller klimaten. Direkt när man inte har på den så går den jämt! Jag fick som inget svar om de ska vara så eller inte!! | |
|
Tjenare Vinterbo! Humm, låter inte som att det ska vara så.... Jag var inne på Novation i Uppsala, de felsökte just tomgången en hel eftermiddag utan att komma fram till vad det var. Enda avvikande uppgiften de kunde få fram via sin gamla dator var att LLM uppgav en luftmängd om 57,1 KG/H men den verkliga volymen var 55,9. Det kan ju uppfattas som en försumbar avvikelse med i verkligheten blir det ju 2,1% för lite luft... Jag ska in med bilen igen den 23:e för att bl.a byta ställmotor i fördelarlådan, de skall kika på tomgången igen. Jag slänger ett mail till dig om de kommer fram till något. // Vincent |
|
| Ja du kan skicka ett mail till mig om de hittar något. Tack på förhand.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.