AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.163

Är jag paranoid?

ha
43
hasse29
MB AMG S63 -07
Vet inte vad man ska kalla det men men...

Har kollat in en bil hos en bilhandlare. Då detta bara är en teori så lämnar jag inte ut några uppgifter, utan hör bara vad ni tror. Bilhandlaren har ett MYCKET dåligt rykte på nätet. Det är nog 20 dåliga recensioner på en bra. Men han har en bil som ser hyfsad ut för pengen.

Detta gjorde att jag idag ringde till bilprovningen. Senaste besiktningen som gjordes vad 2010-08 och fick 3 fel, kass vindrutetorkare (inte så farligt), felinställd framlykta (inte så farligt det heller) samt felindikering från motorelektroniken (mycket värre). Ombesiktning gjordes 1 månad senare med dessa punkter godkända. Kollar man mätarställningen så är den detsamma som vid besiktningstillfället. Här ringer varningsklockor.

Bilen ställdes senast av i mars i år. Varför har man en bil påställd som man inte kör med? Kan det vara att felet är så dyrt att åtgärda (ingen billig bil i sig) att man tillfälligt släckt lampan för att få den genom besiktningen?

Känner mig lite paranoid, men vill inte få en räkning sen som vida överstiger inköpspriset.
Du svarar väl på frågan själv, varför köpa denna när det inte känns rätt. Sök vidare.
ha
43
hasse29
MB AMG S63 -07
Behövde nog bara höra det från en annan också :). Tack.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Vad är det för bilmodell?
ha
43
hasse29
MB AMG S63 -07
En Mercedes S500 -99.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
schysst åk annars
J.Lindström
Tja, eller ännu enklare...är det inte allt för långt till bilen är det ju bara att åka dit och provköra. Är det ett allvarligare fel lär det märkas på bilens gång samt att felindikeringslampan rätt snart lär tändas igen, speciellt om du stänger av och startar om bilen 2-3ggr så datorn känner av att samma fel finns ett antal starter i följd.
ha
43
hasse29
MB AMG S63 -07
Köpte en annan idag i grymt skick. Hade önskat mig en lång med mycket lullull men den här var i ett sådant bra skick med en ägare som verkligen tagit hand om den. Och jämfört med E38, vilket jäkla åk. Min gamla 740 med samma årsmodell kan tyvärr inte mäta sig på en enda punkt mot bilen (möjligtvis motstånd mot rost). Mercan har gått 4000 mil mindre än vad 740 hade men det känns som 40 000 mindre, och då älskade jag ändå 740n. Inte ens en 745 -02 som jag provkörde osar samma kvalitet i förarhytten.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Men det spelar ingen roll hur man än sminkar grisen - den är ändå en gris ;) :)

Grattis i alla fall.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

ha
43
hasse29
MB AMG S63 -07
Hehe, tackar :).

Min kärlek till BMW består. Har haft för många för länge :).
J.Lindström
Grattis...Merca är faktiskt riktiga landsvägslok jämfört med BMW :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.