|
|
|
|---|---|
|
Calypso, lite rostig här och var men inte skabbig. 28000 mil, de flesta klassiska E39felen bytta senaste åren. 16" med sommardäck. Skattad/bes till sista juni och har lysande airbaglampa. Vad får jag? 10? | |
|
Lysande airbaglampa genererar ju 2:a hos bilprovningen nu så det är ju ett klart minus för min del , kan vara ett skitfel men kan även kosta betydligt mer än bilen är värd . Men 10k borde du kunna få fär den tycker jag ! |
|
|
För att få mer än cirka 10 000kr så måste man nog åtgärda airbaglampan..dvs jag tror som ni :) Mvh Janne. |
|
|
Som referens sålde jag tidigare i vår en 528 -96 för ca 20k. 17" med ok däck, inga varningslampor som lyste. Lätt stylad. 26k mil. Tycker du borde kunna få 15 pratat och klart. |
|
|
För 15k finns det ju rätt många skattade/besiktade bilar på blocket , förvisso i skick efter pris men ts bil verkar ju inte vara i mint condition heller . Jag hade letat upp någon med carsoft eller dyligt och kollat felkoden på airbagen , kanske är något lätt fel som inte kostar så mycket att åtgärda . Alltid lättare att sälja en bil som gått igenom bilprovningen . |
|
| Jo jag behåller nog den, gav 25 för två år sedan så jag kan väl köra dennavintertid tills den totaldör. | |
| Problemet är väl airbaglampan, så länge den lyser kommer SBP gnälla. 10-15 med lite flyt. Bilar som inte passerar Bilprovningens test får svårt att hålla värdet uppe. | |
![]() 259 Saab 9-3 99 Coupé Manuell
Saab 9000 93 Aero Manuel Saab 900 97 Manuel Volvo V90 18 Automat Peugeout 107 Manuel Nissan Leaf Elbil 18 |
Bedom göra en fel avläsning på tex Mekonomen, dom tar 350kr för att nolla airbagen, det är med stor säkerhet glapp i ett kontaktstycke under passagerar stolen, Mycket vanligt fel på dessa. Släck den å låt bli att slita för mycket i stolen och sparka under den! / David |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.