AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.622

Nya M3 ryktas få rak sexa och inte V6

Länk

/Anders
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Den kommer säkert inte sakna kraft, men jag hade heller sett en högvarvig sugmotor i en M-bil.
Blir säkert hur trevlig som helst, trots turbo.
Skall bli spännande att se vad den kommer heta - personligen tror jag "M3" är ett såpass starkt förknippad term på marknaden så det hade känts konstigt om inte både coupen och sedanen delade "M3" emblemet. M4 låter idagsläget mer som en engelsk motorväg :-)
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Smart. Stordriftsfördelar.

I4-or, med eller utan turbo, diesel eller bensin
I6-or, med eller utan turbo, diesel eller bensin
V8-or, med eller utan turbo, diesel eller bensin

Inga V6, V10, vad händer med V12-an?
be
182
beyma
BMW M3-03 343++ Halta kameler (Såld)
Vi får hoppas att dom ger nya m3an lite bredare höfter.
Bilen på bilden ser ut som alla andra dassiga anorektiker modeller bland dessa modeller finner vi även dagens m3.
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
en m3a ska sticka ut från mängden.
e30 gör det
e46an gör det
och 1m gör det

men tycker inte e90 gör det lika mycket o garanterat inte nya m3 o m5
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
robban bagio//

Och på vilket sätt tycker du att E46 sticker ut mer än e92??? Berätta!

Jonas

Logiskt att sedanen kallas M3 så man bara behöver säga M4 för att visa på att det är en kabriolett eller coupé. M4 Gran Coupé blir ju 4-dr. Här blir förhållandet det samma som för M5 vs M6 Gran Coupé. Lite mer märkligt att 4-dörrarsbilar kallas coupé, men så ser marknaden ut just nu. Trevliga bilar är det dock!
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
BMW-Jonas: Jag tycker som robban bagio, att M3 e30, M3 e46 och 1M sticker ut om man ställer dem bredvid en av de vanliga 3-serie bilarna från respektive modell.
M3 e46an ser fetare ut med sina större hjulhus, vanliga e90/e92 bilen är redan hyfsat breddad, därav syns inte M3ans breddning på samma sätt, för att inte tala om M3 e36, bara lite plast på vilken vanlig e36a som helst så blir det en m3a :P
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Verkligen glädjande att höra om de blir en rak 6:a! Men som tidigare talare sa så kanske de blir som en chippad 335:a! De är verkligen inte positivt nånstans...Ne en hårt trimmad sugsexa skulle vara nåt:)
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
som echlon skriver

jämför man med vanliga 3 orna i dessa karosser så är det större skillnad till m3an än e9* karossen

men d e vad jag tycker o alla har ju olika smak som tur e.
vissa tycker ju om franska bilar ;)
80
178
80s
Polo 1,4, bilen som inte borde gå fortare än 60...
Dagens m3, m5 t ex är väldigt tidsanpassat snygga, e46 m3 t ex (en bil jag ägt o älskat) är med dagens mätt mått nu tendens till vulgo med. "höfterna" kolla på audis rs program o se trenden, det är inte bara snyggt med jätteskärmbreddat längre, det ska vara lite smakfullt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.