AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.220

Coilovers Z4 M coupe

Hej!

Har tänkt byta fälgar på min Z4 M coupe till 19" och vill även byta till coilovers så den för rätt höjd osv.
Vilka coilovers är bra? Vad tycker ni tex om FK? Vill ju inte att bilen ska få sämre egenskaper....
Tack på förhand
Nu vet jag inte vilka fabrikat som har coilovers till din bil men...

Bäst: KW,Bilstein,H&R(?)
Bra: D2,K-Sport, XYZ, FK

Det finns dock en fördel med D2,K-Sport & XYZ (samma prylar olika färgsättning...), det är att höjden justeras genom att man flyttar positionen på den nedre fästpunkten o inte genom att ändra höjden på fjädersätet. Jag har K-Sport respektive D2 på två av mina M (E36 & E39), är nöjd!

KW kostar runt 20", D2,K-Sport & XYZ får du från ca 8" för deras "Street",. o sedan upptill ca 25" för deras värsta kit med "allt"
Länk
Länk

Medelvägen: Länk
Tack!

Tror jag går på medel.....borde räcka till "normal" gat bil
Sitter just nu och surfar efter lätta fälgar....några tips där? 19 eller 20 är också en bra fråga...

/Fredrik
Hej!

Jag kör med KW V2 kit på min M3 E46 det funkar riktigt bra.
Jag hade nog lagt till några 1000 lappar för ett sådant, Du behöver ju inte köpa kw`s dyraste kit.

MVH

Martin
Hej!

Är de dessa du menar? KW Gewindefahrwerk Variante2 Inox fuer BMW Z4 Z85
M-Coupe heter väl 86 istället för 85 så frågan är om dom passar?
var handlar man dessa bäst?

Mvh Fredrik
ebay.de är billigast i regel, gissar på runt knappa 2000 Euro. Men som sagt LÄS på innan du bestämmer dig. Länk
Några tusenlappar i detta fall rör sig om 7-8 st. Gällande K-Sport, D2 o liknande är jag HELT övertygad om att deras "Street" kit är mer än tillräckligt för din del, o det är detta kit som skall motsvara KW V3, prisskillnaden är rätt markant, ca 10".
Hej!

Kolla prislista från kw och den finns endast kw v3 till z4m.

MVH

Martin
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Jag antar att du inte varit på zpost.com/forums? (ursäkta AP)
Då kan du se fram emot en riktig guldgruva med massor av trevlig läsning och relevant info när det gäller våra z4:or!
Här är en direktlänk till avdelningen hjulupphängning/bromsar Länk Bara att starta grotta ner dig!
Som du kommer att se så finns det massor att välja på utefter vilka krav och förutsättningar man har.
Rent spontant, för min egen del, skulle jag välja ett set med coils som ger möjlighet att behålla orginalhöjden så nära som möjligt. Detta pga att z4m-chassiet redan är väldigt lågt orginal. Sänker man mer än en tum så blir det väldigt svårt att ta sig fram överallt. Jag skulle sikta på max 15 mm minimisänkning.
När du sen bestämt dig för vilka coils du ska köpa så kommer valen om vilka topplagringar, vilka stag, vilken fjäderhårdhet mm mm. I det läget är jag nu :/
Hej!

Kollade med raidopower och enligt dom finns ej K-sport till Z4MC

kollade runt lite på ebay och hittade dessa..

Länk

Tack för tipset om zpost! massa kul läsning!

ska försöka bestämma mig för vilka 19" fälgar jag vill ha sen blir de att handla KW V3 :-)

//F
Hej! Efter mycket om och men håller jag nu på att montera mina KW v3 på Z4:an. På en instruktions video på youtube låg de nya droplinks med i kartongen!? Men inte i min låda!? Original är ju för långa. Fick ni med i era lådor eller köpt separat?

Med vänlig hälsning, fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.