|
|
|
|---|---|
|
tjenare! har ett litet "problem" med bilen, under 2000 rpm så känns den lite orkeslös och vibrerar/smårycker vid lite högre belastning, därefter blir det bättre men man kan fortfarande ana små mjuka effekt dippar genom registret upp till ca 4500-5000 rpm, därefter känns det som att den piggnar till så att säga. kamaxelgivare är bytta och bilen är nyservad med nya stift,olja och filter, inga felkoder finns kvar och avgasvärde är fina :) motorn går på alla cylindrar, men det ligger "litelite" olja i tändstiftshålen då ventilkåpspackningarna har sett sina bästa dagar antar jag, finns inga direkta missljud utöver dom normala från vanosen och motorn annars :) min tanke är om problemet ligger på dåliga lödningar till magnetventilerna eller dåliga O-ringar osv i vanos? eller om det helt enkelt är ett större problem än så om man har otur... luftmassemätarna tror jag är okej då stiften såg fina ut till färgen när dom byttes, men man kan kanske inte vara säker för det...jag är tacksam för alla svar :) //Mvh kim. | |
|
Tjena! Känner igen mig till viss mån! Dock var min M5 orkeslös i stort sätt hela registret.. Felsökte den på Auto 7h och fick diagnosen att Bränslepumpen va (kass) körde den tills den dog helt. Bilen gick väldigt hackigt hela tiden , vid "hårdare" körning så hackade till en början och efter det gick den sakta men säkert upp i varvtal (Väldigt sakta). Auto 7h skulle ha 4115:- för pumpen och ca 5 000 :- för arbetet! Bytte den själv på ca 1 h. efter bytet gick den som en dröm igen :) har även det underbara skrammlet i motorn (kedjesträckare kan ta bort ev. rassel vid start av bilen) :)! hoppas det löser sig! //Christofer |
|
|
Låter precis som samma problem som jag hade med M5 för ett tag sedan. Jag bytte bränslepump och bränslefilter och problemet var borta. Lycka till! |
|
|
När en M5 E39 gått ca 12 tusen mil sedan förra bränslepumpsbytet är det snart dags för byte. Jag bytte min efter vid ca 12-13 tusen mil på mätaren och det var med största sannolikhet den fabriksinstallerade bränslepumpen. Jag blev stående mitt i stan och därför rekommenderar jag alla att profylaktiskt byta vid ca 12 tusen mil så man inte blir stående av denna anledning. Pumparna får jobba hårt. Det är ju bekant en och en annan liter som ska pumpas :] Vidare kan man med fördel göra jobbet själv. Tar maximalt 20 minuter även om man är långsam och noggrann med dammsugning innan man öppnar bensintanken. Pumpen beställer man från Tyskland/Polen för att få rätt pris. ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.