AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.227

Byte av emblem baklucka, X5 E70

Na
3
Narre
X5 -07
525d -08
Hej!

Har tänkt byta emblemet på pappas E70 på bakluckan från original till kolfiber, men har ingen aning hur jag ska göra det så tänkte fråga och se om man kan få hjälp här.
Har lyckats byta emblemet på huven men det här verkar klurigare..

Bild på emblemet: Länk

Tack på förhand!

Narre
Googla efter "remove bmw roundel e70" eller något liknande. Jag kollade lite snabbt på Xoutpost och det verkar som att själva emblemet sitter klistrat på den kromade delen, som i sin tur är fäst i bakluckan på samma sätt som emblemet på huven. Tycks alltså vara svårt att endast plocka bort emblemet.
Be
51
Beary
X5 M50d -14
120i -19
Ser ut som på E53, vilket är enkelt att byta.
Ta typ en fiskelina och kör in mellan den kromade kanten på emblemet och den kromade hållaren som sitter på bagageluckan. Använd sedan fiskelinan som en vajersåg. Då kommer du skära av gummitejpen som håller den på plats. Gör rent med t-röd och på med det nya emblemet.

Om du skaffar ett nytt emblem kommer du säkert förstå hur du ska gå till väga.
Na
3
Narre
X5 -07
525d -08
Lyckades byta emblemet och det var precis som Alexanderi sa. Det är bara emblemet jag tog bort och inte den kromade delen. Vart ganska enkelt, men det gamla emblemet blir lite förstört.. iaf på det sättet jag gjorde ;)
Na
3
Narre
X5 -07
525d -08
Beary, synd att jag inte såg ditt inlägg tidigare.. då hade jag inte förstört det gamla emblemet. ska tänka på det tills nästa gång. tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.