|
|
|
|---|---|
|
Vet inte hur jag ska ställa mig till detta. Men det hela är en stor soppa. Kompisen köpte en Volvo där vi kom fram till att mätaren var skruvad. När vi googlade regnummret kom bilen på www.netbil.se. Där den var såld som rep.objekt och med ca 6000mil mer på mätaren. Serviceboken stämde inte heller, dvs. den som var i bilen är nu fake:ad med även falska "Bilia" stämplar. Nu visar det sig att säljaren av bilen jobbar på Bilia i Göteborg. Säkert satt detta i system. Först och främst måste kompisen få tillbaka pengarna. Men jag tycker inte den här killen skall komma undan med detta. Detta lär ju inte bli första och sista gången... | |
| I och med att bilen är såld som reparationsobjekt, TROR jag att han klarar sig. | |
|
Men om jag tolkar M3blackpearl rätt så var den ju såld som rep-objekt när Biliasäljaren köpte den. Inte när han sålde den vidare till M3blackpearls kompis. ___ //Ulf |
|
|
När det gäller säljaren så kontakta Bilia och lägg fram historien om de falska stämplarna och säljarens sidobusiness. Tror inte dom är så glada att stå bakom en sådan person. ___ //Ulf |
|
|
Ok jag kan ha varit lite otydlig. Säljaren är en servicetekniker på Bilia i Göteborg. Bilen köptes utan denna person på netbil.se som rep.objekt. Lagade den och fuskade med mätarställning och servicebok. Sålde den till kompisen. |
|
|
Hm, ja det är ju ett solklart fall av bedrägeri i mina ögon. Borde ju gå att få köpet hävt med dem uppenbara bevisen. Din kompis var kanske lite blåögd som handlade i "god tro" utan att kolla upp föregående ägare men nu fick han lära sig den hårda vägen. Eftersom marknaden är full av skabbiga långmilare hos både KVD och NETBIL så lär det alltid finnas småkriminella som försöker göra sig en hacka efter att de "fixat" bilarna hemma i garaget. MVH Peter |
|
|
Jo han känner sig hyfsat blåögd. Som det är nu vill han bara pengarna tillbaka och låta det vara. Men jag känner att det fanimej är förjävligt utan killen på Bilia. Han kommer ju sälja den vidare till någon annan stackare. |
|
|
Kontakta Bilia, säg att bilen köptes eftersom deras stämplar borgade för kvalitet. Killen kommer att få sparken direkt. Om du har tur o träffar rätt person så kommer de hjälpa till med en nybildning i inbyte på den gammla. Kontakta VD på aktuell region |
|
|
Ok. En uppdatering. Kompisen har fått tillbaka pengarna, dvs köpet gick tillbaka. Dock så är den ute för försäljning igen. Så stor varning på VOLVO XC90 regnr UWB387. Här är annonsen: Länk Här har ni länken till Netbil: Länk För er som tycker det hela är intressant så hittar ni även testprotokoll på Netbils hemsida. Serviceboken som finns på bilderna är inte den samma som finns till bilen idag. Den som låg i bilen var totalt sönderstämplat med "Bilia" "Nice price", dock utan adress till exakt vilken verkstad som gjort det. Fast jag har god lust att ringa Bilia så kommer jag inte göra det då det handlar om en ung man. Givetvis kanske han lurar någon annan, men jag hoppas han rycker upp sig och inser att hans jobb "karriär" inom Volvo kan gå åt helvete om han inte slutar. |
|
|
Verkar inte vara någon lysande affär att blåsa folk på det här sättet. Köpa bilen för 80 och sälja för 87 innan prut blir inte många kronor. Eller din kompis kanske betalade andra pengar? ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.