|
|
|
|---|---|
|
Fick problem med ena nyckeln i helgen,den ville inte larma på eller av,fick öppna o stänga manuellt.Bytade batteri,blev inte bättre.Provade sen reservnyckeln o den fungerade,har idag provat att initiera nycklarna enligt tips här från Hasso.Resultatet blir att den man initierar sist funkar men inte den andra,oavsett vilken nyckel tar gör först.Tydligen "tappar"den första nyckeln sin initiering?Hur göra ? HBK | |
|
Och du har gjort EXAKT som i den här videon? ___ Min bil: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du gör förmodligen fel manöver när du ska initera nyckel 2 du har bara 30 sekunder på dig . ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för videon,nu funkar bägge nycklarna.Felet jag gjorde var att jag inte tryckte tre ggr till på nyckel nr 1 (utan att sätta den i tändningslåset före) efter att bägge initierats.Jag gjorde enligt Hassos tips och där fattas att man ska ta nyckel nr 1 efter bägge blivit gjorda :) HBK |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hmm vilket tips då ?? Man ska inte behöva göra nånting men nyckel 1 efter att nyckel 2 initierats om man håller sig inom 30 sekunder och får kvittensen från centralåset från nyckel 1 första gången, allt finns beskrivet i instruktionsboken. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej Hasso,Jag gjorde enligt ett tips/inlägg från 2005 som löd enligt följande :In i bilen stäng dörren, nyckeln i tändningslåset vrid till läge ett och tillbaka inom 5 sekunder, ur med nyckeln, tryck in upplåsningsknappen och tryck 3 ggr på låsningsknappen och släpper upplåsningsknappen, varvid centarlåset låser och låser upp som kvittering Och se till att du tar nästa/dublett nyckel och trycker in knapparna på samma sätt inom 30 sekunder annars kommer den inte att fungera istället. Det skiljer sig lite från det som sägs på videoklippet :) Oavsett,det funkar nu o det är huvudsaken,tack för hjälpen !! HBK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.