AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
10.329

funderar på en 550...vad säger ni om denna?

Sida 3 av 3
Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
Jag har varit i kontakt med ägaren av denna. Länk
Även om bilen står som import, så är det bara en resa över Öresundsbron.
Nuvarande ägare köpte bilen ny på BMW i DK och tog med den som flyttgods till Sverige.
han är tydligen angelägen att göra en snabb affär och priset är såklart förhandlingsbart.

\Mats
Matsh; Den danska är köpt för export med lååååångt över dansk nivå på utrustning, frågan är om den överhuvudtaget varit registerad i Danmark (vilket även det faktum att inget datum finns för första gången i trafik i utlandet) tillverkad juni-07, tagen i trafik i Sverige i okt-07. Den bör värderas exakt som en sv-såld med 1äg i och med att den har svensk utrustning som xenon, värmesitsar etc.
ma
212
macattac
520d Touring -09
den är inte intagen som flyttgods...det är ren privatimport. Flyttgods så står det att fordonet har införts tullfritt...finns ingen sådan extra information på den.
Den kan inte vara flyttgods, då hade dansken fått äga den minst ett år och fått betala uppåt 2miljoner för att registrera den i danmark (danska bilar har normalt ingen utrustning från fabrik för att få ner avgifterna).

Men dansken bör vara den enda ägaren så flyttgods eller inte spelar ingen roll.
Bruunt läder, guld metallic och en manuelt växlad bmw 550 f10 US spec :D Kolla in den ;)

Länk
Och jag glömde den har även träinredning (ovanligt), riktigt vrålåk hehe :P
margj811; Färgen är det mest ovanliga för av de till i går 578st byggda 550i/6 F10 så gäller följande för C271206

A84 Milanobeige; 5st
LCEZ Leder Dakota Zimtbraun; 76st
S4B5A Ädelträutförande ask ådrad högglans; 67st

Det är den enda i kombinationen Milanobeige/Zimtbraun

Tyvärr har den inte S840A Högfartsavstämning så den toppar 210km/h.

Numera säljs 550i/6 F10 bara i USA, Kanada fick 26st av årsmodell 2011.

Det vore roligt att ta in en 550i/6 F10 från Nordamerika allra helst en specifik Carbonschwarz/utökat Nappaläder Oyster från Kanada.

Mvh Stephan
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Läcker bil! Men annonsen är borta nu...
Hehe, häftigt att du kollade upp den Stephan, jag kände det verkligen på mig och tyckte att den där färgkombinationen med största motorn och dessutom manuell låda är man helt ensam om i Europa och Sverige hehe :P På något vis tycker jag den är rätt schysst...

Om man ska köpa Bmw 550 är det väl i USA man har störst utbud och bäst priser, såg att de kostar mindre än 40 000 USD för en 2011 F10 :)

Dessutom, om man är intresserad av fräscha E60 550 av sista årsmodellen 2010 finns det en uppsjö lågmilare mellan 45 000 - 35 000 USD...

Frågan om det värt (bökigt) at ta hem en USA BMW...

Den där Toppfartsregleringen kanske kan tas bort... :)
Tull och moms är väl 35% eller så ? Frakt 12000-15000 kr kanske ? Gissar bara sedan lite konverteringar mätare etc.
Ok, då gissar jag det blir +-0 färdig o klar i sverige, om man nu inte hittar en som säljs i usa till ett galet extraordinärt pris, hehe :)
Bilfrakt kostar från $1250 (östkusten) för en 5serie upp till $2400 beroende på kust Länk sedan lägs 10% tull och därefter 25% moms. Nordfrakt tar också $1250 från östkusten
Länk

Mätare behöver inte bytas då kravet på att ha kilometer i största skalan släppts på icke EU-bilar och många bilar har båda skalorna i USA (saknades det på någon enda BMW?!).

Vill man ha en 550i/6 F10 måste man köpa i Nordamerika precis som för E63/E64/E60/F10 M5 och M6 med 6växlad låda och då spelar det mindre roll om en 550iA från Europa skulle kosta lika mycket.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.