|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Fått tag i någon tidigare ägare ang. bilen på Linus Bil? Om historiken och skicket är ok så känns den väldigt billig, även utan M-paket ligger ju övriga en bra bit högre i pris. Har du dokumentation på bilens historia så borde det väl inte vara mer riskabelt än att köpa en motsvarande bil privat (ja jag har läst rätt många trådar om Linus Bil) eller? | |
|
Japp, det är ett otyg att dom ofta stoppar träinredning i 550 trots att det är M-sportpaket...Lider själv av detta... ___ //Ulf |
|
|
På en av mina föregående bilar var det "valnötsträ" vilket inte riktigt passar i en e90. Jag plockade bort alla detaljer och lackade dom i blanksvart. Blev skitsnyggt! Ang. bilen hos Linus bil. Den är värd att kolla upp. Mvh Marin |
|
|
Mm...nä jag har släppt den just nu..pga linus bils rykte... Känns som att man vill att BMW ska gå igenom den grundligt innan köp. |
|
|
Det står en -07,a E60 på Autopartner i Kristiandstad och har så gjort sedan dec 2010. Det finns prutmån på den, Även den på Förenade bil i Malmö har stått snart 10 månader. \Mats |
|
|
Matsh: stämmer bra det. Den i Kristianstad var till salu när jag letade 550 2010-vår 2011. Dom ligger båda för högt i pris så det bör ju garanterat gå att pruta en del. ___ //Ulf |
|
|
LLoydan; Den hittar man genom att ta ut alla listor på 550iT/6 E61 och sedan kolla de med svenska papper på carfax för att se att de inte hamnat någonannanstans vilket jag gjort. Även 550iAT E61 LCI har jag all fakta om, däremot inte automat innan facelift vilka är CN98000-CN98451 = max 452st, kommer säkert dra ut alla rätt snart. 550iAT LCI 478st byggda varav 91st är Alpina och 215st har M Sportpaket/Edition Sport. 18st har svenska papper har dock inte uppgifterna om alla är registerade i Sverige framför mig annat än jag minns att den enda tillverkade i Imolarot II är sv-såld. Mvh Stephan |
|
| Om Linus bils 550iT/6 E61 är en av endast 97 st tillverkade så är det minst sagt en raritet. Om man är ute efter en 550iT/6 E61 så får man leta bra länge innan man hittar någon av dom övriga 97 st till salu. | |
| Gt bilinvest har en sv såld lci 550 tou tiill salu...linusbil är pre lci tror.jag | |
|
Ja, Linusbilen är icke-facelift. ------- //Lövet |
|
|
Men den på GT bilinvest är en automatare... Manuella 550 finns det 3 st på Blocket, en touring och två limo. Den intressantaste är ju denna Länk om man vill växla V8 själv. ___ //Ulf |
|
|
Oj, vilket jobb! Tack för infot Stefan. Mvh LLoydan |
|
|
Programmer: jag vill ha automat. Man är roligare men är less på att spaka i sthlms rusningstrafk. Den sista är dessutom en sedan. Jag måste ha touring. Men HSB har tyvärr sagt nej till 550 som familjebil...så det blir nog 530. |
|
|
Eftersom den första du frågade om (den på Linus) var manuell så antog jag att det var det som gällde. Automat ökar ju direkt förutsättningarna att hitta en bra bil oavsett om du letar 530 eller 550. Att ha 530 eller 550 som familjebil/bruksbil handlar väl lite om hur mycket man kör. Själv kör jag kring 1000 mil/år så den något högre förbrukningen spelar inte så stor roll. Högre skatt och försäkring är inte heller speciellt betungande så för min del är valet ganska enkelt. Jag har väl också fördelen av att min HSB inte är speciellt insatt när det gäller bilar och vad dom kostar ;) ___ //Ulf |
|
| Vill man inte lacka sina lister funkar det utmärkt att foliera dom istället. Enkelt att plocka bort om man känner för att återställa bilen till original någon gång. | |
| Den 550iA Touring LCI som finns i Eskilstuna för 274k tycker jag ser riktigt fin ut på bilderna, sedan vad som är rimligt pris har jag ingen aning om. Jag hoppas någon liknande finns till salu om ett år eller två, kanske det är dags för dig att byta då Programmer!? I mitt fall har jag dock förutom den ekonomiska aspekten vant mig vid xdrive på vintern, rätt angenämt det också. | |
| Programmer: sant...men jag kör 3000-3500 mil per år | |
|
Jobbig tråd det här... Jag som spanar efter V8, manuell, drag och så mycket godis som finns att tillgå. Allt enligt HSB :-) Min fru är sjukt kräsen, vilket underlättar livet oerhört. Denna skapade lite sug... /Thomas |
|
| Ja min är kräsen också..men snål | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Linus bil tänjer på sanningen även med denna bil (anger modellår -07). "You can call me Bon" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.