AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
10.328

funderar på en 550...vad säger ni om denna?

Sida 1 av 3
ma
212
macattac
520d Touring -09
Länk

Det är Linus Bil AB, vilket får mig att tveka och varningsklockor ringer. Men jag tog en carfax på den och då verkar mätarställningen stämma. Frågan är om de går med på att lämna den till BMW i segeltorp för att kolla så att mätarställningen stämmer.

Vad säger ni?
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Jag var själv anningens sugen på den men sen läste jag lite om Linus bil och sen svalnade mitt intresse. Bilen är bra utrustad och är man ute efter en manuel 550 som jag delvis är så finns det inte något jätte utbud. Själv tror jag att jag kommer vänta och leta efter en m5 touring istället, till hösten/vintern borde man kunna få en sådan för 250000:- :)

Men är du seriöst intresserad så tycker jag att du gör helt rätt i att köra med den till BMW och kolla mätarställningen, vill dom inte så har du ju svaret om den är skuvad eller inte.

Mvh. Richard
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Oavsett om bilen är fin eller inte, vill man ens ha att göra med en firma med det ryktet?
Sa
440
Saij
X3 -12
Hej!

Finns INGEN som med 100% säkerhet kan konstatera om mätarställningen stämmer eller EJ!!

Sök på fenomenet på forumet och du har läsning "ett par da'r" :-)

Mvh/Saij
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag håller med Wiberg.

Sen när du en dag ska sälja och det dyker upp att Linus bil är en tidigare ägare så ökar nog inte mängden potentiella köpare...

macattac
520d Touring -09
richo: visst skulle en M5 touring vara trevligt...men 250.000 det är nog bara liken som kommer ligga där :)

Grelle & Wiberg: Ni har rätt...speciellt att kunna sälja den framledes. Struntar i den....letar vidare...har kommit ut en 545 häromdagen...ingen som bor i varberg? =)
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Vår vän Linus verkar ha bytt approach, det mesta i hans hall är numera sv.sålda bilar. Inte för att det är ett komplett skydd, men det är iaf bra mycket enklare att kolla upp dem. Ring bilens förra ägare och hör vad den varit med om.

-------
//Lövet
Den är billigare och gått mindre än andra 550 på blocket.
Verkar vara billigast i sverige.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Kan det vara som så att de på något sätt får tag i bilar via försäkringabolag osv? Vet att de hade en X5M inne ett tag som bara hade gått några hundra mil.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag vet att de bland annat köper loss inbyten från större handlare i Stockholm som antingen är i rätt dåligt skick ex. lackmässigt eller har gått väldigt långt.

-------
//Lövet
Det är en av fem stycken Sv-sålda 550iT/6 E61 av totalt 97st tillverkade. Det är även en av fyra med Rosenholz läder och en av två i kombinationen Titansilber/Rosenholz. Den andra i Titansilber är även den Sv-såld men har M Sportpaket och är av årsmodell 2007 i motsats till den i annonsen som är en 2006a.

Vill du ha en 550iT/6 E61 finns det som sagt 97st byggda;

LCI; 46st (1st Sv-såld)
Innan LCI; 51st + 22st med SMG-låda (4st Sv-sålda, alla 6vxl).

Med det i tanken skulle jag trots allt undersöka om CN96055 ändå kan vara något att satsa på, ring tidigare ägare som bara är 3st i och med att den är registerad på sin fjärde ägare som är en privatperson just nu.

Mvh Stephan

540i/6 E34 byggdes i 3203 ex. knappt 1296st för Europa.
ma
212
macattac
520d Touring -09
Var och tittade på denna idag...

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
Denna ser OK ut. Länk
Har bara legat ute några dagar, han lämnar vinterdäck och Thule takbox på köpet.

Priset är säkert förhandlingsbart när den legat ute ett tag.

\Mats
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Stephan: Var hittar man statistik över antalet producerade/svensksålda bilar etc?
Hur många E61 550iT/A tillverkades?

mvh LLoydan
ma
212
macattac
520d Touring -09
Matsh: det är en import
Jag skulle ha satsat på en bil med M-sport, komfortstolar och automat. SMG-lådan går rätt ryckigt på den tiden. Importerade själv en 550iT med SMG, borde ha varit en -06a eller ev 07a, minns inte, hade nästan all utrustning men man blev lite less på lådan när bilen var kall.

/Anders
Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
Yepp. Jag såg att det var en import, men importerad 2007 och bara en ägare som är en Dansk bosatt i Sverige, jag hittar inget skumt där.

\Mats
Med Känsla
Vad fick du pröjsa och hur långt hade den gått?
oj jag köpte den vid årsskiftet 06/07 och sålde den i maj 07, sen i pappren att det var en 06-a första reg 02/06, betalade nog cirka 58t euro för den då och ser jag fic 525´för den när jag sålde den, men det var som sagt maj 07.

/Anders
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den svarta i Stockholm känns ju inte helt fel. Låga mil och rätt utrustning, det enda jag skulle sakna är komfortstolarna.

___
//Ulf
Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
En av de få utan träinredningen!

\Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.