|
|
|
|---|---|
|
Hej alla ljudbyggare! Är det någon som har lyckats få sin anläggning störnings fri i en e36 cooupe? Kan berätta lite om hur min anläggning ser ut. Har två steg i skuffen 1 fyrkanals steg som jag driver frontar och bakhögtalare, ett 2 kanals steg som är brygkopplat för att driva 1 st 8" bas. Har provat med flera olika jord-punkter men inget hjälper så jag antar att min nuvarande jordpunkt är helt ok. Stegen är monterade på en MDF skiva så dessa ligger inte mot plåten. Har två stycken parallel kopplade kondningar som är på 80 000 mF (kanske lite lite men tog dessa från ett gammalt power supply. Provade också att jorda bilstereon i samma jord punkt som stegen men utan resultat. När jag rycker ut de två lågnivå kablaran från stereon försvinner störningarna, så nästa steg är väl att köpa något slags störfilter men vet inte vad jag ska köpa? Är det bäst att köpa ett avstörningsfilter till bilstereon eller ska jag köpa jord isolatorer till lågnivå kablaget? Eller är det någon som har ett bättre förslag? Tack på förand /Staffan Pettersson | |
|
Läs hela så finner du den informationen du letar efter! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.