|
|
|
|---|---|
| Tjena gott folk. Skulle vilja ha ut lite ljud från MP3-spelare/Mobiltelefon till bilens stereo. Har standard 16:9 Navi/GPS med CD-Växlare i skuffen. Kan man koppla/Skarva/Bygga in RCA-Kablar någonstans som ger signal till stereo-enheten o spela ljudet via AUX? Har provat radiosändare o mottagningen var riktigt kass med knastrande ljud hela tiden! Hoppas ni förstår vad jag menar =) Tackar för all hjälp o tips =) | |
| Ingen som har lyckats koppla in ett AUX-Utgång med denna stereo/Navi setupen? Gärna en billig lösning B-) | |
|
BMW original AUX, ca 600:- kostar det till min Za, + kostnad för omprogrammering, som jag inte gjort ännu. Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
Har nu kopplat in AUXen, behövdes ingen omprogrammering, i och med att de tre stiften lirade med bilen så finns nu valet AUX via mode. Lätt som en plätt... Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
BMW original AUX? Hur funkar det? Får man 2xRCA på instrumentpanelen? Dolt? Jag skulle vilja ha in MP3 ljud i denna : Länk Annars funderade jag på att löda in mig på kretskortet, är det någon som gjort det? Jag antar att man inte kan/bör slita ut originalenheten och sätta dit en riktig stereo. Vad tappar man om man gör det (som man har nytta av, analogtv räknas inte)? Bara bensinförbrukningsmätaren och räckviddsmätaren? Finns det täckbrickor? / Fredrik |
|
|
Satsen består av AUX ingång som sitter ihop med en kabel som avslutas med en sockel. Denna skall monteras bak på stereon, i mitt fall så satt redan en kontakt där, men med aktuella stift lediga, bara att flytta över. Själva AUX ingång satte jag dolt i askkoppen. Min sats har art nr 65120153502, men passar till fler, RealOEM eller BMW vet Alles... Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
| bavaria: har du ingen bild du kan visa hur man gå till väga? =) | |
|
Det följer med när du köper hos BMW, det som var lite klurigt var att få loss ventilationsdelen över radioenheten (på min Z4a), men det går att få instruktioner för det med hos BMW + att det finns en del info om detta om man söker på nätet. Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
Bavaria1: Jag har precis installerat aux-kabel 65120153502 som du har och allt gick bra men får ingen bas. Får du det? Jag har kollat i alla forum men hittar ingen klockren lösning. /Peter |
|
|
Ja, det fungerar som det skall, men jag har en standard AUX, ej BMW specifik, men det saknar ju betydelse. Vad jag vet så är det bara V + H + jord i kabeln så att det skulle påverka basen låter lurigt. Det enda jag märkt är att jag inte kan ansluta laddning till mobilen samtidigt som jag spelar via AUX, det stör ljudet. Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
Kan man använda samma AUX kabelsats på en -01 E39 med radion + CD växlare i bagageutrymmet ( touring ). Har den större MFD och 10+ högtalare fabriksmonterade. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.