|
|
|
|---|---|
|
Jag har en e39 -00 523i Touring. Köpte nya 17 tums sommarfälgar med däck och har nu en uppsättning 15-tums sommarfälgar över. Det jag har som vinterfälgar är 15-tums plåtfälgar som inte är särskilt snygga. Funderade på om det skulle gå att flytta över vinterdäcken till mina gamla sommarfälgar? Måtten på däcken är: Sommar: 225/60 R15 96W Vinter: 205/65 R15 94T Borde det fungera? | |
|
Det borde rimligen fungera. Kanske dina alufälgar är något bredare, men 20 mm i breddskillnad går fint ändå. Jag har sjäv kört den dimensionen på vinterdäck tidigare, men vet inte vad det var för fälgbredd. |
|
|
Som Anders skriver, borde det gå bra, men det beror ju lite på vilken bredd dina alu-fälgar har. Det brukar alltid stå ingjutet eller instansat på fälgarna vilka mått de har - oftast vid navet och/eller på baksidan. kan stå t ex 7x15 ET20, vilket innebär att de är 7" breda och har inpressningsmått 20mm. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej, det är standard dimensioner för e39 med 15" fälg som du angivit. Original 15" fälgarna är 7" breda. Har själv 205/65 15" på orignalfägar (sommar och vinter) och det fungerar alldeles utmärkt. Mvh H |
|
Karl-Hilding |
Inga problem. Du kan ha 205 på 7-7.5" Du kan ha 225 på 7-8" |
|
15-tummarna är original BMW E39 style 32. Länk Som till höger på den bilden. De "nya" sommarhjulen är style 32 17 tum så det skulle ju åtminstone innebära att bilen ser hyfsat likadan ut på sommar och vinter. Men tusan vad fälgar gör skillnad på bilen alltså. Nu efter att ha bytt tillbaka till sommardäcken, känns som en ny bil igen nästan... :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.