|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Utrustning dda355 Chassinummer WBSBR91010EX12529 Typkod BR91 Typ M3 (EUR) E-modellserie E46 (C) Serie 3 Typ CABRIO Styrning LL Dörrar 2 Motor S54 Cylindervolym 3.20 Motoreffekt 252 Motor HECK Växellåda MECH Färg SONDERLACKIERUNG (490) Stoldynor SONDERPOLSTERUNG (Z1XX) Produktionsdatum 2002-09-13 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning S313A AUSSENSPIEGELPAKET Ytterspegel nedfällbar S380A HARDTOP-VORBEREITUNG Hardtop-preparation S387A WINDSCHUTZ Vindskydd S388A VERDECK SCHWARZ Sufflett svart S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S441A RAUCHERPAKET Rökare-sats S464A SKISACK Skidsaeck S473A ARMAUFLAGE VORN Armstöd fram S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S521A REGENSENSOR Regnsensor S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Förberedelse mobiltelefon m Bluetooth S672A CD WECHSLER 6-FACH CD-växlare för 6 skivor S674A HIFI-SYSTEM HARMAN/KARDON HiFi-system Harman Kardon S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Högglans shadow line S778A EINSTIEGSLEISTEN "BMW INDIVIDUAL" Märkning BMW Individual S792A M LM-RAEDER DOPPELSPEICHE 67, 19" BMW LM hjul M 19" smidd S793A SMG DRIVELOGIC Sekventiell M-växellåda Drivelogic L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG LANDUTFÖRANDE TYSKLAND S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Bordliteratur deutsch S940A SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG Specialönskemål för utrustning Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamisk stabilitetskontroll S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunktion f ratt S399A VERDECKBETAETIGUNG VOLLAUTOMATISCH Sufflet elektromekan.helautomatisk S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innerbackspegel automatisk avbländade S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Stolsjustering elektrisk med memory S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sportstol S520A NEBELSCHEINWERFER Dimstraalkastare S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S550A BORDCOMPUTER Bordcomputer S710A M LEDERLENKRAD M Sportratt multifunktionell S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Blinkerslampor vita S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska Individualfordonsdata Text ---- Processing Individual Sign "BMW individual" 0490 Color Paintwork "brass-metallic", FQ95-4472/BASF. Z1XX Upholstery Full leather in Nappa light olive (Nr. 2 695 114), Sewing thread (Nr. 7 000 798) and quilting yarn (Nr. 7 000 795) in light olive, color code 0561 B. Remainder of spec. as standard leather Nappa black (code N5SW) 0940 Sonderwunschausstattung Wood trim "olive maple wood 0166", content as option 438 Text (additional: handbrake grip) (decorcover of steering wheel with option 255 in softpaint black) Steering wheel rim bicolor, upper and lower part leather Nappa light olive (nb. 2 695 114), grip area in Nappa black (nb. 1 938 942) quilting yarn light olive (7 000 795), code 0561B. |
|
|
m3blackpearl: skicka ett mejl till transportstyrelsens support ang ägarhistorik/frågor där du ber dem skicka alla tidigare ägare till dig på den bil du är intresserad av. De brukar återkomma efter 2-3 dagar. MVH Peter |
|
| Vad säger panelen om antalet ägare? 12 redan, 13 med mig, 14 för nästa... | |
| Peddan: Gjorde det nu. | |
|
m3blackpearl: Har du dem sista 3 ägarana? annars kan jag mejla dem till dig? Ring föregående ägare och fråga lite om hur svårsåld den var samt priset så får du ju ett hum? M-bilar är vandringspokaler och bilen behöver inte va sämre för det men priset ska definitivt va lägre än en 1-2 ägarbil tycker iaf jag. MVH Peter |
|
| Peddan: Tacksam för det! | |
|
Var o kollade på den 2009 hade då gått ca 6500-7500mil när den var ute malmö Rikigt grym färg men för min del blev det en annan M3a "Alexander" hette ägaren då |
|
|
Pratade med ägaren utav individual caben idag. Trevlig person och jag vill inte på någotvis egentligen prata ner bilen men jag tyckte att hans osäkerhet på vissa punkter gjorde mig väldig fundersam. Det är påsatt nya däck på bilen, men han vet inte vilket fabrikat. Kan vara Kumho eller Hankook. Det finns inga papper på tysklands importen heller, bara att den är intagen av BMW. Det är även bytt bromsskivor, belägg m.m. men det är inte OEM delar. Bara där vände magkänslan totalt. Tyvärr så kommer jag inte vara en spekulant på denna bil. Det är lika bra så också eftersom ägarantalet även är 12. Åter till den stålgrå cab:en jag länkade i början. 3 ägare och verkar enligt bilder jag fått utav ägaren vara i riktigt fint skick. Tyvärr sitter det även här Hankook däck och bakdäcken måste bytas. Det jag tycker är konstigt är att på 8500mil gjordes en vanlig oljeservice. Insp 1 är gjord på 5500mil. Borde inte Insp II göras vid 8-9000mil? För det satta priset 219 vill han egentligen inte sälja den med de CSL fälgarna. Jag tycker att detta gör bilen till väldigt dyr, har jag fel? Jag tror att Jorgens3 här och på garaget sålde sin fina import cab för 180 000? Han slängde ju på en hel del lulull på detta också, Led bak och riktigt fina fälgar. |
|
|
M3B: Att det inte är OEM (delar med BMW logga) bromsskivor har väl inte så stor betydelse så länge det är kvalitetsprylar. Köpte själv 2-delade bromsskivor till min E36, tillverkade av OEM-tillverkaren (ATE), halva priset kontra hos BMW men då saknas en del "text" på bellsen, men det kan jag leva med. Så om de satt på märkes-delar så borde det inte spela nån roll. Detta "negativa" jag minns om den bilen måste ha varit ägarantalet?Hankook är OK däck, bättre än Kumho iaf :)! Gällande priset är det bara att ha is i magen, tala om vad du vill/kan ge sen så får säljaren svettas ett tag. Visst du kanske får ett kallt NEJ med en gång, men det är sånt man får ta (vilket jag fick när jag la ett bra/rimligt bud på just en E46 M3 Cab, dock så mejlade han 4-5v senare o undrade om jag fortfarande var intresserad då han svängt o accepterat mitt bud. Blev ingen affär då jag redan hade köpt en annan bil) |
|
|
Dawwe: Grejen är den att min uppfattning och magkänsla blir lite annorlunda när man inte har koll på vad för däck man satt på. Jag har åkt Hankook på min förra M3a och jag övertalade mig själv att aldrig mer åka på Hankook. Han har ägt bilen väldigt kort och som någon tidigare talare kanske det handlar om att köpa och sälja. Då tror jag inte han satt på märkesdelar på en icke bmw verkstad. Men men jag kan ha fel, och det var som jag skrev jag vill inte på något vis prata ner bilen. Vi får hoppas att allt stämmer och att ägaren får den såld. Själv kommer jag inte vara spekulant. Blir för mycket jobb att härja i de 12 ägarna känns det som. Men åter till den gråa. Jag är mycket intresserad, om priset blir rätt. Men att göra en insp II och byta däck är ändå en kostnad på minst 20 000. |
|
| M3B: OK. Den Mässingsfärgade hade behövt en ägare som jag, som äger den länge, tar hand om den, men en bil med SMG är inte intressant för min del...Finns för övrigt en manuell -04:a i Linköpings-trakten som ser bra ut o är rimligt pris-satt! | |
|
Jag gjorde insp2 vid 8200mil typ Sålde den om jag inte minns fel vid 8700mil för 200k va det Men då hade jag som sagt serva den för 19k på Bmw nyligen ju, la till lite service saker så vart så dyrt Och hade all info från dom 3år den gick i Tyskland med och jag va 3e brukaren i Sverige Men som jag skrev till dig på garaget blackpearl så du kommer inte ångra du köper cab! är en jäkla känsla |
|
|
Fasen jag får ingen bra början på det här. Ringde på den där CSL utrustade coupen nyss. Presenterade mig och hörde om jag fick ställa några frågor. Det gick bra men hans engagemang var som att ringa till din livs ovän, och en person skall komma ikväll och titta på den. Jag kom tre frågor, hur är skicket, hur är servicearna gjorda och hur bra är däcken. Där avbröt han mig och sa: Du jag ringer dig om jag inte får sålt bilen idag. Hej då. Intressant. |
|
|
Mkt spam, men dök precis upp en ny intressant bil för mig. Länk Någon som vet något mer? |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Lite dyr tycker jag för årsmodell och miltal. Insp II lär ju garanterat vara gjord men troligtvis för" några" mil sedan. Sedan blir det för mig lite dekaltrimningsvarning när man CSL kittar en bil som inte är original CSL. Men jag är en gammal konservativ man. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Gillar inte huven och föredrar orginallyktor annars tycker jag den var smakfullt stylad. Tycke och smak, inte så intressant kanske. Verkade fräsch och 19" Lemans är inte billiga (men grym snygga) dock har den gått över 10' mil och är en 02a, jag tycker det ska finnas en del prutmån! | |
|
Jag kommer ihåg när den här bilen såldes, den låg ute i samma veva som jag köpte mig. Tror det begärda priset då var 260 000. Huven gillar jag inte heller. CSL detaljerna tycker jag om, dock vet jag inte vad jag tycker om splittersen. Iaf, jag kommer idag att försöka åka och kika på den här cab:en: Länk Insp II skall göras om 2000mil. 19 VMR CSL fälgarna ingår, dock bakdäck måste bytas. Historiken skall vara skottsäker. Vilket pris är rimligt för denna, snart kommer väl även den nya M3an? Mvh |
|
|
Den sista du länkar till tror jag har pratats om på forumet men mins inte vad det handlade om. (om det var dåligt eller bra:) Alpina B8 Länk |
|
|
Kollade på M3 cab:en idag. Den var jäkligt fräsh och kändes 100%ig. Ett problem bara vilket innebär att vi kan lägga ner det här, är att jag på motorvägen till Borås idag blev av med körkortet. Var fri sikt, inga medtrafikanter och jag körde alldeles för lång över hastighetsgränen. Tvärr... Min bilsäsong är över. Tack för hjälpen. "Picture or it didnt happen" - I can do that.... |
|
|
oj jeeesus, så grymt öde M3... där fick man sig en tankeställare själv, måste nog börja köra mera med farthållaren igen... bor numera 1 mil utanför stan och utan körkort och bussen som går en gång i timmen vore döden... hur lång tid blev du utan? *beklagar* /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.