AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.522

Två olika mätarställningar visas efter varandra?

1u
436
1up
328i E46 -98
745i E65 -01
Tjena,

E46 -98

Motorn nyligen bytt.

Vrider man på tändningen visas först en mätarställning, en stund senare byter den till en något högre, typ 18K resp. 19.8K mil.

En tanke var om den visar den tidigare motorns körsträcka och även den nya.
Till saken hör att den påstådda mätarställningen för utbytesmotorn var 16.6K mil så i så fall är det något som inte går ihop.

Någon som vet? Kan posta video vid behov.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag känner igen detta med dubbla mätarställningar, du måste inte göra nåt specifikt för att få fram detta?

Det jag minns av detta var att det fanns köpare som lurade privatpersoner som skulle sälja sina bilar. Genom att få fram den andra mätarställningen och säga att det är den korrekta och på vis bevisa att säljarens bil är skruvad. Säljaren går då med på att sälja bilen billigare, fast bilen inte var skruvad egentligen. Dessa nummer betyder istället nåt annat.

Sökte lite efter någon gammal tråd om detta men fann ingen. Kanske någon annan vet mer?

1up
328i E46 -98
745i E65 -01
Tack för svar.

Luriga vissa köpare. :)

Jag filmade och ser nu att det ju står "inspection 18100 km" så var väl bara jag som tänkte fel. :) Betyder väl att nästa service ska göras om drygt 1800 mil eller om det har gått 1800 mil sedan den skulle ha servats?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det är antal km till nästa service som visas när man startar.

___
//Ulf
1u
436
1up
328i E46 -98
745i E65 -01
Då var det problemet löst. Tack för det!
Jesper von Wowern
@Grelle: Har för mig att man trycker in trippmätarknappen när man slår på tändningen för att få fram "flipperspelet" som även visar en massa andra siffror vid mätarställningen, chassinummer et c.

/Jesper von Wowern
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jesper, så var det nog! Kommer ihåg att det kom ett gäng trådar vid nåt tillfälle då fler än en hade blivit utsatta för detta trick.

Är du redan användare? Logga in i menyn.